مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قم خبر داد:

اتوبوس‌های قم مجهز به دوربین است

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم گفت: کل اتوبوس‌های قم مجهز به دوربین است که آنلاین در مرکز قابل‌مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» علی نیک در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم برگزار شد اظهار داشت: اتوبوس‌رانی یک سازمان خدمت‌رسان است  و فعالیت ۲۴ ساعته دارد که بخشی از آن توسط مردم مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه بین ۲ تا ۳ تصادف اتوبوس شهری در قم رخ می‌دهد، ادامه داد: روزانه بین ۸۰ هزار  تا ۱۲۰ هزار مسافر در شهر قم با اتوبوس جابه‌جا می‌شود که جز افراد کم‌بضاعت هستند و یک‌دهم جمعیت را شامل می‌شود برای هر مسافر نیز توسط شهرداری یارانه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم ادامه داد: ساعت ۵:۳۰ صبح اتوبوس‌ها شروع به خارج‌شدن از پایانه می‌کنند تا ساعت ۶ شروع به فعالیت کنند و ساعت ۲ بعدازظهر تغییر شیف انجام می‌شود و تا ۱۰ شب اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند.

نیک بیان داشت: از ۱۰ شب تا ۵ صبح نیز ۷ گروه مختلف از جمله گروه سوخت، نظافت، برق، تعویض روغن و... روی اتوبوس‌ها کار می‌کنند تا صبح رانندگان یک ماشین بدون نقص را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۱۵ ایستگاه اتوبوس در شهر قم وجود دارد و سرفاصله خطوط نیز یک طرح جدید است که تنها در قم اجرا می‌شود تعداد زیادی اتوبوس در شهر وجود دارد که این اتوبوس‌ها بر اساس نظم و ساعت وارد ایستگاه می‌شود که باعث رضایت‌مندی شهروندان شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم اضافه کرد: ۷۰ تا ۸۰ هزار نیم‌راه (مبدأ و مقصد) در شهر قم وجود دارد  که در ماه گذشته فقط ۲۳ نیم‌راه طبق زمان‌بندی انجام نشده بود و بقیه به موقع انجام شده است.

نیک تأکید کرد: همچنین در اپلیکیشن «اتوبوس من» همه اطلاعات حرکت اتوبوس‌ها وجود دارد و مردم با نصب این اپلیکیشن می‌توانند از منزل زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را مشاهده کنند و در خیابان معطل نشوند‌.

وی با اشاره به اینکه پرداخت نقدی دیگر در اتوبوس‌ها انجام نمی‌شود، افزود: علاوه بر پرداخت کرایه اتوبوس با قم کارت پرداخت از طریق دستگاه پوز نیز در اتوبوس‌های قم فعال است و در ماه گذشته حدود ۵۰۰ هزار نفر از طریق دستگاه پوز کرایه اتوبوس را پرداخت کردند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم افزود: کل اتوبوس‌های قم مجهز به دوربین است که آنلاین در مرکز قابل‌مشاهده است.

نیک بیان داشت: منطقه شیخ‌آباد به دلیل کم‌عرض بودن معابر امکان تردد اتوبوس را ندارد به همین جهت برای این منطقه ون با کرایه بسیار پایین در نظر گرفته شد و اکنون مشغول خدمت‌رسانی است.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50464
اخبار مرتبط

نظرات شما