دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم خبر داد:

تشکیل ۹۰ درصدی شورای امربه‌معروف در قم

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با اشاره به اینکه  فعالیت ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فقط معطوف به عفاف و حجاب نیست، گفت: ۹۰ ادارات و ارگان‌های قم شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به ریاست آن اداره تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​​​​عصر امروز جلسه هم‌اندیشی اصحاب رسانه با دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم در سالن جلسات این ستاد برگزار شد، کرباسی در این جلسه اظهار داشت: رئیس ستاد امربه‌معروف استان قم آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم است و دارای ۲۸ عضو است که ترکیب اصلی ستاد را تشکیل می‌دهند.

 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم بیان داشت: طبق قانون حمایت از آمران به معروف مصوب سال ۹۴ باید شورای امربه‌معروف در دستگاه‌ها به ریاست آن اداره و ارگان  تشکیل شود و تا کنون ۹۰ درصد دستگاه‌های قم این شورا را تشکیل دادند.

وی تصریح کرد: یک واحد حقوقی حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان ‌از منکر نیز در ستاد تشکیل شده است و کار ستاد فقط معطوف به عفاف و حجاب نیست و رویکرد و‌ وظایف گسترده‌تری دارد.

در این جلسه خبرنگاران قم و فعالان فضای مجازی بخش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را جز بخش‌های مظلوم در جامعه دانستند که نیاز به تعامل بیشتر این ستاد با خبرنگاران در خصوص این واجب تأکید شده وجود دارد.

همچنین فعالان فضای مجازی نیز از اینکه سیاستمداران مسئله حجاب و عفاف را دست آویز رأی گرفتن کردند انتقاد داشتند و از موانع انجام فعالیت‌های عفاف و حجاب و دیگر امور امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گلایه داشتند تا از فعالان مجازی و مردمی حمایت بیشتری صورت گیرد.

مسئله‌آموزش اصولی  آمران به معروف و ناهیان از منکر، گسترش فعالیت‌های ستاد به مسائل دیگر از جمله فعالیت در منکرات ادارات و دستگاه‌ها و رسانه‌ای شدن این موضوعات از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین مسئله مردمی بودن امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود مورد تاکید شرکت کنندگان در این جلسه هم‌اندیشی بود. 

در پایان این جلسه تأکید بر تعامل بیشتر فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای در مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و برگزاری جلسات بیشتر و همچنین بیان این مسئله که موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تنها مختص حجاب بانوان نیست و موضوعات دیگری نیز در ستاد پیگیری می‌شود که باید رسانه‌ای شود.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50439
اخبار مرتبط

نظرات شما