مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قم خبر داد:

۹۰ درصد اتوبوس‌های قم ویلچر رو هستند

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قم با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اتوبوس‌های قم ویلچر رو هستند، گفت: کرایه اتوبوس برای معلولان و ایثارگران رایگان است.

علی نیک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: برای رفاه رانندگان اتوبوس در قم برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته است و طرح طبقه‌بندی مشاغل در اتوبوس‌رانی با ارائه خدماتی از جمله بیمه بدنه خودرو، بیمه تکمیلی، لباس فرم، تخصیص کارانه، سفرهای زیارتی و سیاحتی، سانس‌های ورزشی و... در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم تصریح کرد: ۱۴۷ میلیارد تومان هزینه سالیانه برای معیشت و حقوق رانندگان اتوبوس درون‌شهری قم در نظر گرفته شده است و بین ۱۵ تا ۳۵ میلیون حقوق رانندگان بر اساس میزان اضافه‌کاری، نظم در کار، تعداد عائله، رضایتمندی مردم و...متفاوت است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ راننده جز رزرو ورود هستند و این شغل جز مشاغل سخت است و بعد از ۲۰ سال به بازنشستگی می‌رسند، تمام اطلاعات رانندگان ثبت است همچنین اطلاعات کامل اتوبوس‌ها در نرم‌افزار مدیریت تعمیر و نگهداری ناوگان ثبت شده است‌.

نیک خاطرنشان کرد: ۱۰۲ اتوبوس فاقد اگزوز در سطح شهر قم در حال فعالیت هستند که از نوع اسکانیای یورو ۴ هستند که  آلایندگی ندارند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم عنوان داشت: از سال آینده رانندگان دارای لباس با درجه خواهند شد و بر اساس نوع عملکرد دارای درجه متفاوت خواهند شد در مشهد این طرح اجرا شده و موفق بوده است و باعث شده رانندگان تلاش بیشتری برای ارتقا درجه داشته باشند، باتوجه‌به فعالیت‌های و روش‌های نوین انجام شده میزان شکایت و نارضایتی مردم کاهش پیدا کرده است.

نیک خاطرنشان کرد: بازسازی اتوبوس‌ها در پایانه نیز در دستور کار است و سال گذشته ۱۴ اتوبوس توسط نیروهای سازمان بازسازی شد و به چرخه خدمت‌رسانی بازگشته است.

وی تصریح کرد: همه اتوبوس‌های خطوط اتوبوس‌رانی در قم ملکی است و در ۶ ماه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۷۶۰ مسافر در اردیبهشت‌ماه سال جاری جابه‌جا شدند که رکورد شش ماه نخست سال جاری است و با آغاز سال تحصیلی جدید از مهرماه این رکورد افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم عنوان داشت: ۸۰ درصد جمعیت قم تحت پوشش اتوبوس‌رانی است برای تحت پوشش کامل نیاز به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد، اکنون ۲۶۵ دستگاه اتوبوس وجود دارد و فعالیت می‌کند که برای خرید ۱۰۰ جدید نیز اقدام شده است.

نیک بیان داشت: ۶ اتوبوس در رینگ طلایی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به‌صورت رایگان اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند و ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه این اتوبوس‌ها است که برای خدمت به زائران به ۳ زبان روی اتوبوس‌ها اطلاع‌رسانی شده است، همچنین ۱۲ خودرو برقی در اطراف حرم مطهر فعال هستند هر مسیر دو خودرو به‌صورت رایگان فعال هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم ادامه داد: برای تسریع در تردد شب‌های جمعه از میدان نبوت و میدان کشاورز به سمت بهشت معصومه سلام‌الله‌علیها و سه‌شنبه از پردیسان به جمکران اتوبوس‌های ویژه در نظر گرفته شده همچنین معلولین و ایثارگران از پرداخت کرایه اتوبوس معاف هستند و ۹۰ درصد اتوبوس‌های قم ویلچر رو هستند.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50478
اخبار مرتبط

نظرات شما