مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم خبر داد:

ثبت‌نام جایگزینی تاکسی‌های فرسوده قم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی در قم فرسوده است، گفت: ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده سال ۹۱ و ماقبل آن آغاز شده و از رانندگان تاکسی درخواست می‌شود جهت ثبت‌نام اقدام کنند. 

قاسم طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر قم سال‌هاست که در حال پیگیری است و تاکسی‌های سال ۹۱ و ماقبل آن امکان ثبت‌نام در سایت نوسازی را دارند و تاکسیرانی قم نیز برای تاکسی‌های سال ۸۵ و ماقبل آن تسهیلات ۱۰۰ میلیون‌تومانی با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: لذا رانندگان تاکسی سال ۹۱ و ماقبل آن در قم حتماً برای ثبت‌نام اقدام کنند و تاکسی‌هایی که شامل تسهیلات ‌شوند اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات برای آنها انجام می‌شود.

خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی‌های سال ۹۱ و ماقبل آن می‌توانند اقدام به ثبت‌نام نقدی دریافت تاکسی داشته باشند تاکسی‌های در نظر گرفته شده برای جایگزینی سمند سورن به مبلغ ۴۷۶ میلیون تومان است.

طالبی تصریح کرد یک هفته است که فراخوان ثبت‌نام تاکسی‌های سال ۹۱ و ماقبل آن انجام شده و سایت باز شده است و تاکنون ۸۵ تاکسی سال ۹۱ و ماقبل آن اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد باتوجه‌به روند ادامه‌دار ثبت‌نام افزایش خواهد یافت، و تا زمانی که سازمان صنعت معدن و تجارت اعلام کند بت نام انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: از ۸۵ نفری که برای نوسازی تاکسی ثبت‌نام کردند ۹ نفر آنها به‌صورت نقدی و مابقی با کمک تسهیلاتی که سازمان تاکسیرانی در اختیار آنها قرار می‌دهد ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تأکید کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ تاکسی از ۵ هزار و ۱۰۰ تاکسی قم فرسوده هستند و می‌توان گفت ۵۵ درصد از تاکسی‌های فعال در سطح شهر قم فرسوده هستند یکی از معضلاتی که برای جایگزینی خودروهای فرسوده وجود دارد باز شدن مقطعی سایت ثبت‌نام است و بحث دیگر افزایش قیمت خودرو است و این باعث می‌شود که رانندگان تاکسی‌های فرسوده نتوانند برای جایگزینی تاکسی‌ها اقدام کنند.

طالبی عنوان: منابع مالی برای ارائه تسهیلات به تاکسی‌ها محدود است به همین خاطر اگر مبلغ وام را از ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم مجبور می‌شویم به تعداد کمتری وام پرداخت کنیم رانندگان با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و در مقابل اوراق کردن خودرو که بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و بخشی از هزینه خرید تاکسی نو را تأمین می‌کنند؛ اما باید حدود ۲۵۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی هم پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: در بحث اسقاط خودروهای فرسوده پول تحویل رانندگان تاکسی می‌شود و بعد از اینکه خودروی جدید را دریافت کردند سپس خودروی فرسوده را به مراکز اسقاط تحویل می‌دهند.

وی بیان داشت: البته این امکان نیز فراهم است که رانندگان تاکسی بدون اینکه اقدام به ثبت‌نام جایگزین تاکسی جدید کنند برای اسقاط تاکسی‌های خود اقدام کنند درگذشته تاکسی زمانی اسقاط می‌شد که برای جایگزین تاکسی جدید ثبت‌نام شود؛ اما اکنون باتوجه‌به شرایط مراکز اسقاط و مبالغی که بابت اسقاط خودروی فرسوده داده می‌شود برای تحویل تاکسی‌های فرسوده به مراکز اسقاط بدون ثبت‌نام جایگزین تاکسی جدید استقبال نیز صورت‌گرفته است و در یک‌هفته‌ای که سایت باز شده حدود ۲۰ نفر از قم برای اسقاط یک‌طرفه تاکسی ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://javaneparsi.ir/50172
اخبار مرتبط

نظرات شما