مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم مطرح کرد:

سرویس‌دهی به ۴۴۰ مدرسه

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه امسال به بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز خدمات سرویس ارائه خواهد شد، گفت: تاکنون برای ۴۴۰ مدرسه استان خدمات سرویس دانش‌آموزان در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  قاسم طالبی ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت تشریح اقدامات در خصوص سرویس مدارس برگزار شد اظهار داشت: اواسط سال گذشته آئین‌نامه‌ای در خصوص سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان به شهرداری ابلاغ شد.

 وی ادامه داد: در مسیر اجرایی‌شدن این آئین‌نامه اقدامات بسیاری انجام گرفت که در این راستا می‌توان به تهیه و آماده‌سازی دستورالعمل و شیوه‌نامه اجرای آیین‌نامه، برگزاری جلسات با شرکت‌های مختلف جهت ارائه سرویس، آنالیز و آماده‌سازی نرخ سرویس مدارس و آماده‌سازی قرارداد اشاره کرد.

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به ضمانت‌نامه بانکی شرکت‌ها، گفت: در جهت ارائه هر چه‌بهتر سرویس‌دهی از سوی شرکت‌ها به‌ازای هر دانش‌آموز مبلغ ۲ میلیون پانصد هزار تومان ضمانت‌نامه بانکی که درمجموع ۳۶ میلیارد تومان است دریافت شده است.

 وی افزود: ثبت نامه دانش‌آموزان در سامانه سپند در سه مرحله و بازه زمانی برای اولیا باز شد که در مجموعه این سه مرحله ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که ۱۵ هزار نفر آن‌ها به شرکت‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه خدمت معرفی‌شده‌اند.

 طالبی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ شرکت توانسته‌اند با تهیه ضمانت‌نامه برای ارائه سرویس معرفی شوند، بیان کرد: تاکنون ۴۴۰ مدرسه به جهت ارائه سرویس مدارس به شرکت‌ها معرفی‌شده است.

 وی عنوان کرد: در مسئله جینش دانش‌آموزان برای سرویس‌دهی هم ابتدا دانش‌آموزانی که سال قبل سرویس داشتند در نظر گرفته شد و سپس برای افراد جدید توسط شرکت‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفت.

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: بیش از ۴ هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارسی قرار دارند که ثبت نامه در آن مدرسه برای سرویس زیر ۲۵ نفر است که به دلیل نرسیدن مدرسه به حدنصاب برای آن مدارس سرویس در نظر گرفته نشده است.

 وی اضافه کرد: البته در مدارسی که زیر ۲۵ نفر برای سرویس درخواست داده‌اند به دلیل اینکه هزینه‌های بیشتری برای خانواده‌ها تحمیل می‌شود و موجب نارضایتی خانواده‌ها خواهد شد سرویس در نظر گرفته نشد.

 طالبی تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها به‌عنوان جامانده از ثبت‌نام هستند که تاکنون این افراد حدود ۵ هزار نفر هستند که بیشتر این خانواده‌ها خود با شرکت‌ها به توافق رسیده‌اند. طبق این آمار امسال بیش از ۲۰ هزار نفر آمار سرویس داریم.

 وی ادامه داد: حدود دو هزار نفر هستند که در سامانه سپند ثبت نامه کرده‌اند؛ اما مدرسه برای فرزند خود انتخاب نکرده‌اند که چندمرتبه با پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده که مدرسه فرزند خود را انتخاب کنند.

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه سرویس مدارس ابتدایی برای هشت ماه است، گفت: سرویس مدارس برای مقاطع راهنمایی و دبیرستان ۹ ماه خواهد بود.

 وی عنوان کرد: در سرویس مدارس انتخاب راننده و خودرو طبق شرایط خاصی انجام‌شده است همچنین در حال آماده‌سازی سامانه‌ای هستیم که والدین بتوانند نحوه حرکت خودرو را رصد کنند.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50583
اخبار مرتبط

نظرات شما