مدیر شرکت خدمات کشاورزی قم بیان کرد:

تأمین کود شیمیایی موردنیاز کشاورزان قم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم، گفت: ۲۱ کارگزار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی باهدف ارائه یک سبد کودی کامل برای بهبود تغذیه گیاهی و افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در قم فعالیت می‌کنند که در همین راستا کود موردنیاز کشاورزان استان برای کشت پاییزه در حد مطلوب تأمین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین زند پیرامون این موضوع بیان کرد: در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های کلان در حوزه امنیت غذایی، انواع کودهای شیمیایی موردنیاز کشاورزان استان برای آغاز کشت پاییزه به میزان لازم تأمین و تدارک‌دیده‌شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کودهای شیمیایی باکیفیت در قم، افزود: کودهای شیمیایی عرضه شده به کشاورزان قمی برای انجام کشت پاییزه دارای کیفیت مناسب و استانداردهای تعیین شده است.
زند تأکید کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در کنار تأمین و تدارک کودهای سه‌گانه ازته، فسفاته و پتاسه یارانه‌ای، سعی دارد با انعقاد تفاهم‌نامه با تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی یک سبد کودی کامل را از طریق شبکه رسمی توزیع خود و باهدف بهبود تغذیه گیاهی و افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در دسترس کشاورزان قرار دهد.
گفتنی است امسال ۲۸ هزار هکتار از مزارع قم در جریان کشت پاییزه به زیر کشت غلات گندم و جو می‌رود.
علاوه بر گندم و جو، در کشت پاییزه امسال، ۲ هزار هکتار دانه روغنی کلزا برای کمک به تأمین و تولید روغن خوراکی موردنیاز مردم و ۷۰۰ هکتار قصیل جو و ۵۰۰ هکتار نیز گیاه تریتیکاله برای کمک به تأمین علوفه موردنیاز دامداران در قم کشت می‌شود.
بخش کشاورزی قم در زمینه‌های مختلف در سطح کشور دارای جایگاه مطلوبی است که از جمله آن می‌توان به رتبه ششم در تولید گوشت ماهیان خاویاری، رتبه هفتم تولید خاویار پرورشی، رتبه دهم ماهیان زینتی، رتبه سوم در تولید مرغ تخم‌گذار و تخم‌مرغ، رتبه سوم تولید توت و رتبه‌های ملی دیگر در تولید سایر محصولات کشاورزی اشاره کرد.
این بخش ۶ درصد از ارزش‌افزوده استان قم را به خود اختصاص داده است، همچنین ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، ‌ باغی، ‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50839
اخبار مرتبط

نظرات شما