معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی:
تبلیغ متناسب با نیازها و تحولات جامعه باشد

معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تبلیغ باید با محتوا و حرف نو باشد، گفت: تبلیغ باید متناسب با نیازها و تحولات جامعه صورت بگیرد.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات مستقیماً وظیفهای برای تبیین دارد. این تبیین باید به گونهای انجام شود که بر جان و دل مخاطب به ویژه جوانان بنشیند و پاسخگوی پرسشهای آنان باشد.
معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تبلیغ بخشی از ۴۰ مأموریت سازمان تبلیغات است، گفت: سازمان تبلیغات مأموریتهای گستردهای دارد و در حوزههای مختلفی از جمله اعزام مبلغ، تولید محتوا، برنامهریزی رویدادهای فرهنگی و فعالیتهای رسانهای فعال است.
وی اضافه کرد: برخی مواقع دشمن تصور میکند که مردم از کشور، دین، وطن و انقلاب جدا شدهاند در حالی که مردم به شدت پای اعتقادات خود هستند و این را در جنگ ۱۲ روزه دیدیم.
عزت زمانی با اشاره به رسانه و هنر، گفت: امروز رسانه و هنر یکی از بسترهای اصلی برای تقویت هویت دینی و ملی است. از ابزارهایی مؤثر برای تبلیغ و جریانسازی فرهنگی میتوانیم به موسیقی، فیلم، برنامههای رسانهای و فضای مجازی اشاره کرد که باید به درستی و با هدف مشخص مورد استفاده قرار گیرند.
وی تصریح کرد: در حوزه تبلیغ ما در تلاش هستیم با همکاری و هماهنگی و تعامل و همافزایی با سایر نهادهای فرهنگی و تبلیغی این وظیفه مهم را انجام دهیم.
معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی به سامانه مدرسه شهر اشاره کرد و گفت: این سامانه با محوریت اساتید برجسته تبلیغ، تولید محتوا و تربیت مبلغین را ساماندهی میکند.
وی عنوان کرد: رویکرد سازمان تبلیغات میدانداری است و در این راستا اقدامات مختلفی همچون حمایت و ساماندهی مبلغین به ویژه در زمینههایی که هنوز به صورت رسمی حکم تبلیغی ندارند، صورت گرفته است.
عزت زمانی با اشاره به حمایت ویژه به مبلغین خواهر، گفت: در این مسیر از تبلیغ بانوان حمایت ویژهای صورت گرفته است و در حال حاضر حدود چهل درصد از مبلغین فعال، بانوان هستند.
وی ادامه داد: در مسیر تبلیغ ما به این مسئله توجه داریم که تبلیغ باید با محتوا و حرف نو باشد یعنی تبلیغ باید متناسب با نیازها و تحولات جامعه باشد و از گفتگو و ایجاد فرصت برای تعامل با مخاطب بهره گیرد.
معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی به موضوع تولید محتوا اشاره کرد و گفت: گروههای تخصصی تولید محتوا در سازمان تبلیغات اسلامی، با تولید دهها محصول در حوزههای مختلف فرهنگی و دینی، به ویژه در ایام محرم، نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای تبلیغی ایفا میکنند.
انتهای خبر/
نظرات شما