با موضوع اسلام؛

پرسش‌های پرتکرار دانشجویان کتاب شد

کتاب «پرسش دانشجو (پاسخ تفصیلی به ۵۰ پرسش پرتکرار)» با موضوع اسلام - پرسش‌ها و پاسخ‌ها تألیف اباذر کافی موسوی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، چاپ نخست کتاب «پرسش دانشجو (پاسخ تفصیلی به ۵۰ پرسش پرتکرار)» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۲۰۷ صفحه و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی قم به چاپ رسیده است.
در برشی از این اثر می‌خوانیم:
پرسش، یکی از مهم‌ترین راه‌های یادگیری و کسب دانش است و آغازی است برای ورود به عرصه‌های جدید دانش و مقدمه‌ای است برای روشن‌شدن زوایای تاریک ذهن. کسی که نمی‌داند، باید بپرسد تا از تاریکی نادانی رها شود. هر چه سؤال‌ها بیشتر و متنوع‌تر باشند، یادگیری فرد عمیق‌تر خواهد بود.
در مدت بیست سال تجربه تدریس با پرسش‌هایی از سوی دانشجوها مواجه می‌شدم که برخی از آن‌ها عمیق و ریشه‌ای بود و برای یافتن پاسخ مناسب و روشنگر، مجبور بودم از منابع متعدد استفاده کنم. پس از بیان مطالب مستند، دانشجو قانع می‌شد و گاه در جست‌وجوی منابع بیشتر برای تحقیق بود. ازاین‌رو سعی شد در کنار پاسخ‌ها منابع متعددی نیز معرفی شود. پس از مدتی بر آن شدم تا مجموعه‌ای از این پرسش‌ها و پاسخ‌ها را با رعایت سادگی بیان و استدلالی بودن، جمع‌آوری نمایم و در دسترس اساتید و دانشجویان طالب فهم قرار دهم. مجموعه ۵۰ پرسش فعلی، اولین نوشتار در این زمینه است و به نظر می‌رسد بتوان پاسخ پانصد پرسش را به همین منوال ارائه نمود.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49534
اخبار مرتبط

نظرات شما