هم‌زمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

نواخته‌شدن زنگ شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان اول ابتدایی

هم‌زمان با سراسر کشور آیین زنگ شکوفه‌ها روز سه‌شنبه برای ۳۰ هزار نوآموز اول ابتدایی در ۶۹۴ مدرسه ابتدایی استان قم نواخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» معاون فرهنگی اجتماعی و زیارتی استانداری قم در این آیین که در مدرسه شهید فهمیده برگزار شد، با تقدیر از زحمات آموزش‌وپرورش استان، گفت: آغاز سال تحصیلی و مهرماه یکی از مهم‌ترین وقایع در طول سال است که از ارزش و جایگاه مهمی برخوردار است.

 حجت اسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم با اشاره به‌ضرورت برگزاری دوره توانمندسازی معلمان ابتدایی برای آمادگی در سال تحصیلی، افزود: معلمان دانش‌آموزان را از جهل به علم هدایت می‌کنند و عرصه علم‌آموزی و پرورش را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز گفت: این استان امسال میزبان حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه اولی است و جشن شکوفه‌ها در جهت آشنایی دانش‌آموزان با محیط مدرسه و معلمان برگزار می‌شود.

 علیرضا رحیمی افزود: در سال تحصیلی جدید، ۱۷۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در ۶۹۴ مدرسه به تحصیل خواهند پرداخت.

 به گفته وی، اول مهرماه مدارس استان قم میزبان ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۱ هزار کلاس و یک هزار و ۶۳۳ مدرسه، با حضور حدود ۱۷ هزار پرسنل سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

 وی با اشاره به افزایش ۱۰ هزارنفری دانش‌آموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته، بیان کرد: روز ۲۸ شهریورماه نیز در مقاطع متوسطه اول، دوم و هنرستان‌ها مانور بازگشایی مدارس برای آمادگی کامل در آغاز سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

 رحیمی ادامه داد: این مانور در راستای تجهیز امکانات مدارس است که قم در این زمینه خوش درخشیده است؛ لذا روز گذشته حدود ۵۳ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و هنرستانی در مدارس استان توزیع شد.

 به گفته وی، سال گذشته ۲۵۰ مدرسه و امسال نیز ۲۵۰ مدرسه در طول تابستان توسط نیروهای جهادی تعمیر، تجهیز و زیباسازی شد.

 




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50569
اخبار مرتبط

نظرات شما