عضو خبرگان رهبری:

فرد اصلح در جبهه انقلاب است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شخصیت، منش، شعارها، برنامه و افراد کنار کاندیداها می‌تواند در انتخاب فرد اصلح کمک کند، گفت: هر کاندیدایی که به جبهه انقلاب و تراز آیت‌الله رئیسی نزدیک‌تر باشد می‌تواند کاندیدای اصلح باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیشرو اظهار داشت: معیارها و شاخص‌ها را مقام معظم رهبری مشخص کرده و روی آنها تأکید هم دارند.
وی ادامه داد: شهادت آیت‌الله رئیسی و تأییدی که حضرت آقا از فعالیت‌ها و رویکرد این رئیس‌جمهور داشتند هم می‌تواند افراد را به شاخص‌ها نزدیک‌تر کند.
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران خاطرنشان کرد: امروز آن چیزی که ما شاهد آن هستیم این است کاندیدایی که به لحاظ تفکر و به لحاظ افرادی که می‌خواهد با آنها کار کند و به لحاظ کارنامه‌ای که درگذشته داشته است به‌گونه‌ای باشد که در عمل بتواند عزت ملت ایران را تقویت کند و در مسیری حرکت کند که موجب وابستگی ملت ایران به قدرت‌های دنیا نشود.
وی عنوان کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی استقلال بوده است و استقلال باعزت همراه است.
حجت‌الاسلام دیرباز گفت: نکته دوم سخت‌کوششی است که حضرت آقا در تعریف و تمجید از آیت رئیسی اشاره کردند. کاندیدایی که فقط به‌وقت اداری بسنده کند و منش او نشان دهد که فرد چالاک و فعال نیست و کسی نباشد که برای خدمت به مردم شبانه‌روز کار کند، چنین کسی اصلح نیست.
وی ابراز داشت: نکته دیگری که باید موردتوجه قرار بگیرد مسئله ساده‌زیستی کاندیدا و روحیات مردمی او است. کسی که در یک سفر کوتاه کلی برای بیت‌المال هزینه درست کند و یا کسانی با کاندیدا همراه باشند که درگذشته نشان داده‌اند که چنین ویژگی‌هایی داشته‌اند معیار فرد اصلح نیست.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ساده‌زیستی، با مردم بودن، کم‌هزینه‌بودن می‌تواند شاخص فرد اصلح باشد. امیرالمؤمنین علی (ع) در توصیف آقا رسول‌الله فرمودند که ایشان بسیار پرفایده و کم‌هزینه بودند. همین مسئله می‌تواند یکی از شاخص‌ها باشد.
وی تأکید کرد: شخصیت، منش، شعارها، متانت اخلاقی و سعه‌صدر در مناظره و برنامه کاندیداها و همچنین افرادی که در کنار کاندیدا قرار دارد بسیار مهم است. اگر مجموع این مسائل را در نظر بگیریم و ارزیابی انجام دهیم می‌توانیم به جمع‌بندی و به یک انتخاب اصلح برسیم.
حجت‌الاسلام دیرباز تصریح کرد: به نظر می‌رسد انتخاب اصلح  فردی باشد که در جبهه انقلاب قرار دارد. هر کاندیدایی که به جبهه انقلاب و تراز آیت‌الله رئیسی نزدیک‌تر باشد می‌تواند کاندیدای اصلح باشد.


انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/49389
اخبار مرتبط

نظرات شما