مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم:

۱۵ هزار نفر مستمری‌بگیر بهزیستی قم هستند

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته ۶ هزار نفر به مستمری‌بگیران بهزیستی استان قم اضافه شدند، گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار نفر مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی استان قم هستند.

سید صادق میرئی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: شعار امسال هفته بهزیستی «نهضت حسینی، خدمت مردمی» نام‌گذاری شده است و به‌صورت کلی بیش از ۱۶۰ عنوان وظیفه برای سازمان بهزیستی تعریف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی در بهزیستی استان فعال است که در زمینه، کودک‌آزاری، همسرآزاری، خودکشی، کودکان کار، کودکان خیابانی، خشونت و مشاجرات خانگی فعال هستند شماره ۱۲۳  اورژانس شبانه‌روزی اجتماعی است، سال گذشته ۱۷ هزار تماس با شماره ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) قم  گرفته شده همچنین مردم با خط ملی اعتیاد با شماره  ۰۹۶۲۸  می‌توانند تماس حاصل کنند.

وی افزود: ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان قم قرار دارند که ۲۳ هزار نفر از این تعداد دچار معلولیت‌های مختلف هستند.

میرئی ادامه داد: ۲۲ دستگاه وظیفه خدمت به معلولان را دارد؛ مانند شهرداری، آب، برق و گاز، همچنین در خصوص خدمت به معلولان قانون کم نداریم؛ اما ضمانت اجرایی وجود ندارد سازمان بهزیستی به‌عنوان مطالبه‌گر در این موضوع عمل می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: خدمات  بهزیستی در سه بخش معیشت، اشتغال و سایر کمک‌ها تقسیم‌بندی‌شده است در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی از نظر نقدی، غیرنقدی و خدماتی در سال گذشته ۱۳۰ درصد رشد داشتیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر تسهیلات اشتغال به میزان ۲۳۰ میلیارد تومان به جامعه هدف بهزیستی استان پرداخت شد، به همت دولت سیزدهم در حوزه نهضت مسکن اتفاق خوبی رخ داد  در سال ۱۴۰۰؛ ۳ میلیارد تومان از منابع ملی برای مسکن معلولان قم و در سال گذشته  ۲۱ میلیارد تومان برای مسکن مددجویان بهزیستی استان جذب شد.

میرئی اضافه کرد: در معیشت آنچه که توسط مجلس تصویب می‌شود به مددجویان پرداخت می‌شود در سال گذشته ۶ هزار نفر به مجموعه مستمری‌بگیران بهزیستی استان قم اضافه شدند و اکنون ۱۵ هزار نفر مستمری‌بگیر بهزیستی استان قم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در پیشگیری از معلولیت‌ها بیش از  ۱۰۰ هزار نفر غربالگری کودکان در بخش شنوایی و بینایی کودکان ۳ تا ۶ و سال و غربالگری نوزادان در یک سال گذشته ارائه شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان با اشاره به اینکه برای مناسب‌سازی محیط شهری در سطح استان جلسات فصلی برگزار می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۱؛ ۲۱ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی معابر شهر توسط شهرداری هزینه شد و سال گذشته این رقم مبلغ ۳۵ میلیارد تومان بود همچنین ۳۱ ایستگاه اتوبوس برای تردد معلولان بهسازی شده است و ۲۰۴  اتوبوس مجهز به ویلچر رو شده است.

میرئی عنوان داشت: اولین آزمون اختصاصی استخدامی معلولین انجام شده و ۱۶۸ نفر از قم در این آزمون شرکت کردند که در ماه‌های آتی نتیجه آن اعلام می‌شود، ۴۶ دستگاه برگزارکننده آزمون بودند همچنین در استان قم، ۸ نفر سهمیه در اداره بهزیستی جذب خواهد شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم: ۸ هزار نفر در استان قم دچار معلولیت شدید هستند و نیاز به نگهداری در مراکز دارند مراکز شبانه‌روزی موجود سنخیتی با نیاز استان ندارد به همین منظور پنج  مرکز برای نگهداری معلولین و سالمندان در دست احداث است تا نیازهای جامعه هدف را تأمین کند؛ اما استان همچنان نیاز به مراکز نگهداری از معلولان را دارد.

شهروندان گرامی می‌توانند با شماره گیری کد دستوری 
*۷۲۴*۹۰۹۰#
و یا از طریق شماره کارت 
۶۳۶۷۹۵۷۰۷۶۱۸۲۵۸۸
و یا شماره شبا
IR۳۲۰۱۰۰۰۰۰۴۱۷۶۰۳۴۵۴۱۸۸۶۹۹۹
و یا شماره حساب
۴۱۷۶۰۳۴۵۴۱۸۸۶۹۹۹

کمک‌های نقدی خود را برای کمک به مددجویان بهزیستی واریز کنند.

انتهای خبر /۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49705
اخبار مرتبط

نظرات شما