اختصاصی قم فردا؛

مبارزه زیر تیغ آتش برای شهروندان قم + تصاویر

نیروهای فنی شرکت برق قم در شرایط بسیار سخت گرمایی برای تأمین روشنایی و سرمای منازل شهروندان در تلاش هستند و گاهی برای این کار جان خود را نیز تقدیم می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​​این روزها شهر قم گرم‌ترین شهر کشور ثبت شده است و درجه گرما گاهی به بالای ۴۷ درجه هم رسیده است؛ اما گرمای هوا در شرایط بیرون از منزل و هنگام کار بسیار بیشتر از این است.

گرمای هوا به‌اندازه‌ای در قم افزایش‌یافته که فشار بار در ساعاتی از شب و روز به‌قدری افزایش پیدا می‌کند که گاهی برخی از شبکه‌های برق‌رسانی از مدار خارج می‌شوند و یا آتش می‌گیرند و این باعث می‌شود که برق برخی از مشترکان قطع شده و شاید تحمل چند ساعت گرما در داخل منزل برای شهروندان سخت شود.

دو هفته قبل مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم  از آتش‌گرفتن ۲ پست شرکت توزیع نیروی برق  استان به‌خاطر افزایش بیش از حد بار مصرف خبر داد.

 پست هوایی (ترانس هوایی) شهیدان همتی پس از آتش‌سوزی با تلاش مهندسان شرکت توزیع بعد از چند ساعت بعد از قطعی به مدار بازگشت.

در این میان تلاش مأموران شرکت برق قم که در مواقع بحرانی در شرایط سخت آب‌وهوایی برای وصل‌شدن برق مشترکان به محل‌های حادثه اعزام می‌شوند هیچگاه دیده نمی‌شود.

در هفته گذشته (به جهت پیک‌بار) بالغ بر ۶۰۰ مورد مأموریت در مناطق شرکت توزیع نیروی برق استان قم انجام شده است.

مأمورانی که به علت شرایط کاری و وضعیت گرما هنگام کار بعضاً دچار آسیب می‌شوند آسیبی که گاهی به قطع عضو و سوختگی آنها منجر می‌شود؛ اما روز گذشته خبر تلخی منتشر شد، سید احمد حسینی‌زاده از نیروهای فنی شرکت توزیع نیروی برق منطقه ۲ قم شب گذشته در حین انجام مأموریت و عملیات برق‌دار کردن شبکه، دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

میزان تولید برق در کشور ه اندازه میزان مصرف می‌باشد اما یکی از دلایلی که باعث اصلی نوسان برق و قطعی برق استفاده بیش از حد برخی از مشترکان می‌باشد که در نهایت چنین حوادث تلخی را رقم می‌زند. 

یک روز با مأموران فنی شرکت توزیع برق استان قم همراه شویم تا ببینیم که در چه شرایط سختی کار می‌کنند آفتاب سوزان ازیک‌طرف شرایط کار با برق ازیک‌طرف به‌قدری سنگین است که عرق همچون چشمه‌ای از سروصورت این نیروهای فنی جاری می‌شود.

اینجا همه چیز با سختی و ترس همراه است ما نهایت تلاش صورت می‌گیرد تا شهروندان با قطعی برق دچار نشوند و اگر چند ساعتی نیز برق قطع شد بتوانند به‌سرعت آن را وصل کنند باتوجه‌به استفاده بیش از حد از برق ین مأموران حتی فرصتی برای استراحت پیدا نمی‌کنند مأموریت پشت مأموریت رقم می‌خورد.

اگر هر شهروند از نزدیک شرایط کاری این نیروهای فنی که فرزندان همین شهر هستند را از نزدیک مشاهده کنند مطمئناً وجدان بیدارش  قبول نمی‌کند که از برق بیش از اندازه استفاده کنند و در ساعت پیک بخواهند به شبکه فشار وارد کنند.

 معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: متأسفانه تعداد کولرهای گازی غیراستاندارد بسیار بالا است زمانی که کمپرسور کولرگازی استارت می‌خورد یک جریان راه‌اندازی بسیار زیادی را ایجاد می‌کند که این جریان راه‌اندازی بسیار زیاد یک ضربه را روی شبکه توزیع نیروی برق سوار می‌کند و متأثر از این تمامی مشترکینی که متصل به این خط هستند دچار نوسان ولتاژ برق می‌شوند.

این یعنی اگر حتی خود شما هم کولرگازی نداشته باشید در اطراف شما مشترکانی وجود داشته باشند که از کولرگازی استفاده کنند باعث نوسان برق و قطعی برق می‌شود و در این شرایط این مأموران فنی شرکت برق هستند که مجبور می‌شوند در شرایط سخت به محل حادثه رفته تا مشکل قطعی را برطرف کنند.

گزارش تصویری ذیل گوشه‌ای از زحمات مأموران فنی شرکت برق در شرایط سخت آب‌وهوایی و در چند قدمی ترانس‌های سوزان برق است.

 
گالری عکس
http://javaneparsi.ir/50062
اخبار مرتبط

نظرات شما