مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم مطرح کرد:

فعالیت مستمر اکیپ‌های جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه غذا رسانی حامیان حیوانات باعث ازدیاد حیوانات ولگرد شده است، گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در قالب سه اکیپ به‌صورت شبانه‌روزی در تمام مناطق استان انجام می‌شود.

سید عبدالله میرابراهیمی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر، اظهار داشت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به‌طور مستمر در طول ایام سال و در کل محدوده شهری توسط اکیپ‌های در نظر گرفته انجام می‌شود.
وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مزاحمت این حیوانات با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و اکیپ‌ها برای جمع‌آوری اعزام می‌شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در قالب سه اکیپ به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود، گفت: گاها این حیوانات چون در حال حرکت هستند تا رسیدن اکیپ شاید جابجا شده باشند و همین کار را اندکی سخت می‌کند اما درهرحال اکیپ‌ها برای جمع‌آوری این حیوانات آماده هستند.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که ما در این مسئله داریم موضوع غذا رسانی شهروندان و حامیان این حیوانات است.
میرابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط و محدوده‌ها مانند بیمارستان امام رضا (ع)، اطراف پل دستغیب و انتهای بلوار زائر یعنی محدوده کارگاه مونوریل متأسفانه مسئله غذا رسانی توسط این حامیان به حیوانات ولگرد انجام می‌شود که همین مسئله باعث ازدیاد این حیوانات شده است.
وی بیان کرد: مشکل بعدی ما حضور و فعالیت دامداری‌های غیرمجاز در حریم و داخل شهر مانند بوستان جوان، بلوار پیامبر اعظم و برخی مناطق پردیسان که اقدام به نگهداری حیوان می‌کنند و در کنار آن شب‌ها و ساعات نامناسب رهاسازی می‌کنند که باعث وجود این حیوانات و تردد آن‌ها و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: نگرانی سوم ما عملکرد نامناسب و یا غیرمنسجم شهرها و روستاهای پیرامون ما هستند که این اقدامات به‌صورت مستمر انجام نمی‌شود و حضور و حرکت این حیوان از محدوده‌های اطراف به داخل شهر الخصوص محدود پردیسان را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم این مورد را از طریق استانداری پیگیری کنیم تا شاهد مشکلات کمتری در این قسمت باشیم.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50079
اخبار مرتبط

نظرات شما