رئیس مرکز اورژانس قم خبر داد:

برقراری ۱۱ هزار تماس با اورژانس قم

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قم گفت: در دهه اول محرم سال جاری ۱۱ هزار و ۴۳۴ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار شد، همچنین ۴ هزار و ۹۵ مأموریت انجام شد.

​​​​عزت‌الله بهزادی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام اظهار داشت: اورژانس فوریت‌های پزشکی همواره در مراسم‌های ملی و مذهبی در خدمت مردم بوده و با برنامه‌ریزی سعی کرده که در کوتاه‌ترین زمان بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد در ایام شهادت سیدالشهدا مخصوصاً در روزهای تاسوعا و عاشورا اورژانس ۱۱۵ قم باتوجه‌به تجمعات و برگزاری عزاداری‌ها خدمات گسترده‌ای به زائران و عزاداران ارائه کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قم ادامه داد: در این ایام ۷ دستگاه آمبولانس در حرم و جمکران، ۷ دستگاه موتورلانس در حرم و یک دستگاه موتورلانس جمکران مستقر شدند.

وی بیان داشت: اتوبوس آمبولانس از شب تاسوعا تا صبح رو بعد از عاشورا در جمکران مستقر بود و حدود ۵۰ نفر نیروی عملیاتی، ستادی و پشتیبانی برای خدمت‌رسانی امدادی حضور داشتند.

بهزادی‌نیا با اشاره به اینکه نیروهای ستادی و عملیاتی روز قبل از ایام سوگواری در مرکز پیگیر امور بودند، گفت: حدود ۵۰۰ مراجعه حضوری به اتوبوس آمبولانس داشتیم و تمام پایگاه‌های شهری و جاده‌ای در ایام مذکور آماده‌باش بودند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قم بیان داشت: در دهه اول محرم سال جاری ۱۱ هزار و ۴۳۴ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار شد، همچنین ۴ هزار و ۹۵ مأموریت انجام شد که در این مأموریت‌ها به ۳ هزار و ۴۹۸ امدادرسانی شد و از این تعداد یک هزار و ۷۰۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و یک هزار و ۷۹۵ نفر در محل درمان شدند.

وی با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا خدمات‌رسانی به‌صورت گسترده انجام شد، گفت: در روز تاسوعا و عاشورا ۲ هزار و ۲۱۶ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم انجام شد، همچنین در ۷۹۰ مأموریت انجام شده در این دو روز به ۶۸۵ نفر مددجو امدادرسانی شد که از این تعداد ۳۵۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۳۵۹ نفر در محل درمان شدند.

بهزادی‌نیا افزود: همچنین در روز عاشورا و تاسوعای حسینی ۵۰۰ نفر از شهروندان و هم‌وطنان به اتوبوس آمبولانس مستقر در سطح شهر مراجعه کردند.

انتهای خبر /170


http://javaneparsi.ir/49735
اخبار مرتبط

نظرات شما