گزارش اختصاصی قم فردا؛

آنچه یک پاکبان با آن مواجه می‌شود+ عکس

پاکبانان در طول روز در شرایط بسیار سخت فعالیت می‌کنند و گاهی برای تمیزکردن نهرهای آب از زباله تا گردن داخل لجن‌ها بد بو می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​به‌عنوان رسانه همواره مطالبه‌گر تمیزی و پاکیزگی شهر بودیم و از اینکه نقطه‌ای از شهر زباله انباشته شود از مسئولان شهرداری و گاهی از پاکبانان گلایه داشتیم امروز نگاه متفاوتی به پاکیزگی و نظافت شهر خواهیم داشت. 

می‌خواهیم از خودمان سؤال کنیم این حجم از زباله در سطح شهر از کجا می‌آید که ما می‌خواهیم پاکبانان آنان را نظافت کنند.

قراردادن زباله‌ها خارج از زمانی اعلام شده در بیرون از منزل، پرتاب انواع زباله در نهرهای آب سطح کوچه و خیابان، رهاکردن فاضلاب منزل در انهاری که به‌منظور جمع‌آوری آب باران احداث شده است، نصب‌کردن رمپ مقابل پارکینگ منازل به‌صورت باریک مانع رفت‌وروب می‌شود، پارک خودرو روی نرهای آب که مانع از دسترسی پاکبانان برای لایروبی جوی‌های آب می‌شود تنها بخشی از بی‌فرهنگی برخی از شهروندان است که روزانه باعث کثیفی شهر می‌شود. 

یک روز با پاکبانان ناحیه دو منطقه دو شهر قم همراه شویم تا گوشه‌ای از زحمات آنان را مشاهده کنیم، حجم انبوه زباله‌ها در نهرهای آب واقعاً جای تعجب داشت ریختن انواع زباله‌هایی در کوچه و خیابان‌ها و زمین‌های خالی تبدیل به یک مسئله عادی برای شهروندان شده درصورتی‌که این‌ها علاوه بر تخلف باعث کثیفی و نازیبایی شهر می‌شود.

شغل پاکبانی به‌قدری سخت و پرمشغله است که آنچه مشاهده کردیم قابل‌توصیف نیست، تحمل بوی بسیار بد ماشین حمل زباله، زباله‌های پر خطری ممکن است پاکبانان در طول روز با آن مواجه شوند و به انواع بیماری‌ها دچار شوند گاهی برای تمیزکردن نهرهای آب پاکبانان تا گردن داخل لجن‌های بد بو وارد می‌شدند تا زباله‌هایی که برخی از شهروندان با بی‌فرهنگی داخل نهرها انداختند را جمع‌آوری کند لایروبی نهرها هم خود داستان مفصلی دارد.

با تصاویر به آنچه که یک پاکبان در طول روز با آن مواجه می‌شود همراه شوید، آیا از امروز وجدان شما قبول می‌کند که زباله‌ای را در سطح شهر و کوچه و خیابان رها کنید؟



 
گالری عکس
http://javaneparsi.ir/49769
اخبار مرتبط

نظرات شما