معاون فنی و عمرانی شهردار قم :

فضای پارکینگ حرم حضرت معصومه (س) خدماتی است

۸۷ درصد پروژه پارکینگ بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مسائل خدماتی زائر در نظر گرفته شده است و مابقی آن برای کاربری تجاری و فرهنگی استفاده خواهد شد.

عباس حلوایی‌زاده در حاشیه برگزاری نشست به مناسبت روز خبرنگار در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به پارکینگ بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های عظیم استان قم موضوع پارکینگ بسط شرقی حرم مطهر است.
وی ادامه داد: در سه سال گذشته بر روی این پروژه مطالعات بسیاری انجام شده و طرح آن هم آماده و امروز در حال پیاده‌سازی است.
معاون فنی و عمرانی شهردار قم با اشاره به اینکه در این طرح مسئله پارکینگ و ترافیک در اولویت است، گفت: در این طرح عظیم علاوه بر مسئله پارکینگ که بسیار مهم است موضوعات تجاری و فرهنگی هم در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: ۸۷ درصد این پروژه به مسائل خدماتی زائر در نظر گرفته شده است و مابقی آن برای کاربری تجاری و فرهنگی استفاده خواهد شد البته تمام تلاش ما این است که واحدهای تجاری این پروژه متناسب با فضای حرم مطهر حضرت معصومه (س) باشد.
حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه در این پروژه تمام تملکات انجام‌گرفته است، خاطرنشان کرد: در این پروژه سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیاردتومانی صورت‌گرفته است و در راستای سرعت‌بخشیدن به پروژه اقداماتی خوبی صورت‌گرفته است.
وی تأکید کرد: بخش عمده‌ای از مشکل پارکینگ اطراف حرم و هسته مرکزی شهر با احداث پارکینگ بسط شرقی مرتفع خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهردار قم همچنین به مشکلات ترافیکی ضلع غربی حرم اشاره کرد و عنوان کرد: تونل امام موسی صدر که یکی از اولویت‌های شهرداری است می‌تواند گره و مشکلات ترافیکی ضلع غربی حرم مطهر حضرت معصومه (س) را رفع کند.
وی در خاتمه گفت: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک یک سند بالادستی ۱۵ساله برای استان قم است که این طرح مورد بازنگری قرار گرفت و تا سال ۱۴۱۲ ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر /160


 
http://javaneparsi.ir/50060
اخبار مرتبط

نظرات شما