شهردار قم:

مونوریل منتظر تصمیم دولت جدید است

شهردار قم با اشاره به اینکه وضعیت نهایی مونوریل توسط شورای‌عالی فنی کشور باید مشخص شود، گفت: مونوریل قم با تغییر دولت، هنوز وضعیت مشخصی ندارد و باید منتظر تصمیم دولت چهاردهم در خصوص آن باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید مرتضی سقائیان نژاد شامگاه یکشنبه در نشست خبری خود که به مناسبت روز خبرنگار در سالن شهرداری برگزار شد با اشاره به درآمد و بدهی شهرداری، اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری قم حدود ۲ هزار میلیارد تومان به بانک‌های استان بدهکار و به همین میزان نیز طلب دارد که در مجموع تراز مالی آن مثبت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری قم ۶ هزار میلیارد تومان ذخیره ملکی‌ و ۶ هزار میلیارد تومان نیز طلب از دولت دارد به همین دلیل شرایط مالی شهرداری مساعد است.
 شهردار قم با اشاره به پروژه‌های استان، گفت: طبق برنامه‌ریزی و افق تعیین شده برای قم باید در استان ۳۵ تقاطع غیرهمسطح احداث شود که تاکنون ۲۵ تقاطع احداث شده و مابقی هم به‌تدریج تکمیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: بهره‌برداری از تونل فاز پنج عمار یاسر، افتتاح شهربازی ۷۲ تن، تبدیل قبرستان نو به فضای باز شهری، ساماندهی محله دروازه ری و چهل اختران و برخی پروژه‌های دیگر از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته شهرداری در استان بود که برخی از این طرح‌ها طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
سقائیان نژاد در ادامه با اشاره به پروژه مونوریل، خاطرنشان کرد: طبق آخرین تصمیمات دولت این طرح نیمه‌کاره قرار است به طول ۶.۸‌ کیلومتر راه‌اندازی شود.
وی افزود: علاوه بر مشکلات حقوقی این طرح، لازمه ادامه طرح مونوریل در طرح دولت شهید رئیسی توقف خط دوم متروی قم است که قابل‌پذیرش نیست و با این تصمیم مخالفت کردیم.
شهردار قم در ادامه ابراز داشت: بنده به‌صورت ماهیتی با مونوریل مخالف نیستم؛ ولی معتقد هستم هر طرح عمرانی باید بر اساس مطالعه و کارهای کارشناسی دنبال شود.
وی یادآور شد: مأموریت کنونی شهرداری قم راه‌اندازی مونوریل به طول ۴.۷ کیلومتر است و به دنبال آن هستیم که در میدان مطهری یک ایستگاه تبادلی بین مونوریل با خط یک و دو قطار شهری، احداث شود.
سقائیان نژاد با اشاره به اینکه وضعیت نهایی مونوریل توسط شورای‌عالی فنی کشور باید مشخص شود، گفت: مونوریل قم با تغییر دولت، هنوز وضعیت مشخصی ندارد و باید منتظر تصمیم دولت چهاردهم در خصوص آن باشیم.
وی در ادامه به سرانه سبز اشاره کرد و عنوان کرد: رسیدن سرانه سبز شهر قم به ۲۱ مترمربع طی چند سال گذشته از موفقیت‌های بارز شهرداری قم بوده است.
شهردار قم با اشاره به‌حکم بازنشستگی خود، گفت: بنده تا زمانی که قانون اجازه بدهد تکلیف دارم تا خدمت‌رسانی کنم و صحبت برخی افراد دراین‌خصوص در مورد غیرقانونی بودن حضور بنده در شهرداری قم، صحت ندارد.



انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/50048
اخبار مرتبط

نظرات شما