مدیرکل انتقال خون قم خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی اهدای خون در قم

مدیرکل انتقال خون قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سال جاری، میزان اهدای خون در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی پهلوانی افزود: در این مدت ۲۱ هزار و ۲۹۲ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه کردند که ۱۷ هزار و ۷۹۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 وی اضافه کرد: در مدت مشابه پارسال، ۱۷ هزار و ۵۶ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و ۱۴ هزار و ۲۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 وی ادامه داد: امسال ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر معادل ۵۹.۸ درصد اهداکننده مستمر بودند که نسبت به پارسال هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

 پهلوانی بیان کرد: ۵۵۸ نفر معادل ۳.۱ از اهداکنندگان خانم و چهارهزار و ۶۹۵ نفر معادل ۲۶.۴ از اهداکنندگان جوانان زیر ۳۵ سال بودند.

 وی افزود: امسال ۲۳ هزار و ۹۴۶ واحد خونی به بیمارستان‌های استان ارسال شد که ۱۹.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 به گفته وی، پنج هزار و ۱۱۰ واحد خونی نیز به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد که ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد و ۲۳.۵ درصد بالاتر از تعهد است.

 پهلوانی ادامه داد: سالانه ۵۰ هزار نفر به مراکز اهدای خون قم مراجعه می‌کنند که از این تعداد، ۴۰ هزار نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

 وی بیان کرد: بهترین سن اهدای خون در بازه زمانی ۱۸ تا ۶۰ سال و برای اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال است؛ بانوان سه بار در سال و آقایان چهار بار در سال می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

 سازمان انتقال خون ایران ۹ مرداد هر سال را روز اهدای خون نام‌گذاری کرده است.




انتهای خبر /


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49835
اخبار مرتبط

نظرات شما