در اوج مشکلات ناترازی آب صورت گرفت؛

دعوت از شهروندان قمی برای شستن درختان!

درحالی‌که این روزها در اوج مشکلات ناترازی آب در استان قرار داریم از شهروندان برای شستن درختان دعوت به‌عمل‌آمده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اخیراً در گفتگویی از شهروندان دعوت کرده تا در طرح شستشویی درختان شرکت کنند البته دلیل  وی برای این کار کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.
جوادیان در گفتگو با رسانه رسمی شهرداری قم علت اجرای این طرح را این‌گونه بیان می‌کند: کاهش فتوسنتز گیاهان، اختلال در رشد و نمو گیاه، ایجاد تنش، خشکی، صدمه به بافت گیاه و ضربه به سطح برگ از مهم‌ترین اثرات زیان‌بار گردوغبار روی فضای سبز شهری است و  در طرح شستشوی درختان، گردوغبار از سطح سبز گیاه، شسته و خارج می‌شود تا گیاه دوباره بتواند فرایند فتوسنتز طبیعی خود را انجام دهد و از شیوع آفات و بیماری روی گیاه جلوگیری شود.
این درخواست در حالی مطرح می‌شود که مشکل کم‌آبی در استان به‌شدت وجود دارد و اگر بارندگی‌های اخیر نبود مشخص نبود که در تابستان چگونه کم‌آبی موجود جبران می‌شد.
نکته دوم و مهم‌تر این که مشکل گردوخاک و ریزگردها در استان حل نشده و با وزیدی بادی ملایم بار دیگر باران خاک را در استان شاهد خواهیم بود که در واقع این شستشوی درختان را بی‌ثمر خواهد کرد.
حال این که به‌صورت موردی و در اصطلاح لکه‌ای برخی از درختانی که احتمال خشک‌شدن آن می‌رود را شستشو داد عقلانی است؛ اما این که مردم را دعوت به طرح شستشوی درختان بکنیم جز اسراف در آب فایده‌ای دیگری ندارد.



انتهای خبر /110


http://javaneparsi.ir/49840
اخبار مرتبط

نظرات شما