مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم خبر داد:

خرید اعتباری نهاده برای مرغداران قم

مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم، گفت: برای اولین‌بار در کشور تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار قم اقدام به خرید اعتباری نهاده به‌صورت مستقیم از واردکنندگان کرد.

حمیدرضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم تنها تشکلی است که در کشور از ارتباط با واردکنندگان نهاده وارد ارتباط مستقیم شده که این کار را در سال ۱۴۰۱ شروع کردیم و در سال ۱۴۰۲ ادامه داشت من در سال ۱۴۰۳ نیز دنبال خواهد شد.

مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم عنوان داشت: ارتباط با واردکننده‌های نهاده‌ها کار بسیار مهم و تأثیرگذار در آرامش خاطر تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار و افزایش تولید تخم‌مرغ خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بر اساس این ارتباطی که با واردکننده‌های نهاده‌های دامی داشتیم توانستیم به‌صورت اعتباری بدون اینکه ضمانت‌نامه بانکی ارائه شود توانستیم نهاده‌ها را با چک از واردکنندگان خریداری کنیم.

اسماعیل خاطرنشان کرد: پس این نهاده‌ها را در با یک مبلغ بسیار خوب و مناسب اختیار تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار قرار دهیم که کار منحصربه‌فرد محسوب می‌شود، زیرا در استان‌های دیگر خود مرغداران سراغ واردکنندگان نهاده‌های دامی می‌روند و مجبور به ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی هستند تا بتوانند نهاده موردنظر خود را خریداری کنند. 

مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم تصریح کرد: اما شرکت‌تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم توانست این ارتباط مستقیم را بگیرد و توانست سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان نهاده اعتباری تأمین کند که یک سرمایه در گردش خیلی خوب و کم‌هزینه در اختیار تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار گذاشت. 

اسماعیلی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار تن توزیع نهاده داشتیم که کمک بسیار بزرگی به تولیدکنندگان تخم‌مرغ استان بود و کارهای فروش بیش از یک‌سوم تولید تخم‌مرغ استان قم را واحد بازرگانی شرکت‌تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان انجام شد.

وی افزود: این کار باعث می‌شود که دلالان در بازار نتوانند باعث ایجاد اختلال در کار مرغداران شوند و تولید، تولیدکنندگان را در راستای تأمین امنیت غذایی مورد خدشه قرار داده و آن را به قیمت پایین خریداری کرده و با قیمت بالاتر در بازار بفروشند.

انتهای خبر /170


http://javaneparsi.ir/49862
اخبار مرتبط

نظرات شما