رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه:

۱۳۰۰ مربی صحیفه سجادیه تربیت شدند

رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: در سال گذشته ۱۳۰۰ نفر از حوزویان و دانشگاهیان در طرح تربیت مربی صحیفه سجادیه آموزش دیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی وافی در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در سال جاری قصد دارد، تولیدات نشر خود را که در این زمینه خلأهایی وجود دارد در عرصه‌های مختلف همانند بانوان، سبک زندگی، کودک و نوجوان، حوزه تربیتی با محوریت صحیفه سجادیه طبقه‌بندی و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

 وی بیان کرد: چاپ مجدد صحیفه سجادیه با تجدیدنظر و دقت بیشتر و به‌منظور بهره‌گیری مراکز حوزوی و دانشگاهی با مدیریت خانم فاطمه احمدی در حال پیگیری است که در این چاپ به لغات کاربردی و موردنیاز پژوهشگران و مبلغان پرداخته خواهد شد.

 رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: سامانه آموزش مجازی صحیفه سجادیه با عنوان خانه خورشید راه‌اندازی شده که مباحث آموزشی پیرامون صحیفه سجادیه در آن بارگذاری می‌شود.

 وی افزود: افراد می‌توانند استفاده از سامانه آموزش مجازی صحیفه سجادیه در دوره‌های آن شرکت و پس از طی این دوره‌ها مجوز مربیگری را از بنیاد بین‌المللی سیف سجادیه دریافت کنند.

حجت‌الاسلام وافی افزود: سامانه فروشگاه مجازی با بارگذاری آثار و تولیدات مرتبط با صحیفه سجادیه راه‌اندازی و در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

 وی با بیانی که در سال گذشته ۱۳۰۰ نفر از حوزویان و دانشگاهیان در طرح تربیت مربی صحیفه سجادیه آموزش دیدند افزود: این افراد از طریق سامانه مجازی دوره‌های مقدماتی و تکمیلی را طی ۴۵ جلسه گذراندند و درس‌نامه‌ای برای این منظور آماده‌سازی شده است که می‌تواند به نیازهای مربیان در حوزه آموزش و تربیت پاسخ دهد.

 رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با بیان اینکه تلاش‌هایی در جهت ایجاد شبهه نسبت به صحیفه سجادیه و شخصیت امام زین‌العابدین علیه‌السلام صورت می‌گیرد افزود: کتابی با عنوان «حقیقت صحیفه سجادیه» به‌منظور پاسخ به شبهات و روشنگری نسبت به صحیفه سجادیه در نیمه نخست امسال منتشر می‌شود.

 حجت‌الاسلام وافی گفت: بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه اقداماتی در راستای ترجمه این کتاب به زبان‌های مختلف انجام داده است که کار ترجمه به زبان پرتغالی صورت‌گرفته و ترجمه رومانیایی نیز در حال انجام است.

 وی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره «تراتیل سجادیه» در عتبه حسینی گفت: این جشنواره از صبح روز چهارشنبه آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد.

 رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه ادامه داد: در این جشنواره ۱۰ کشور عربی و غیرعربی و نمایندگانی از ایران حضور دارند.

 وی با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است گفت: بخشی از اقدامات موردنظر را نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم پیگیری می‌کند که برپایی میزهای کتاب صحیفه سجادیه و حلقه‌های ادبی پیرامون آثار مرتبط با صحیفه سجادیه بخش دیگری از این تفاهم‌نامه است.

 حجت‌الاسلام وافی افزود: دفتر همکاری‌های بین‌الملل را در ابتدای نیمه دوم امسال با همکاری جامع المصطفی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح می‌کنیم.

 رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به امضا رسیده است افزود: با اداره کل اوقاف نیز در زمینه مسابقات قرآن و عترت در بخش معارف صحیفه سجادیه همکاری لازم داشته‌ایم و باتوجه‌به حضور نوادگان امام سجاد در استان قم امیدواریم بقاع و امامزادگان نسبت به موضوع صحیفه سجادی فعال شوند.




انتهای خبر /


منبع:مهر
http://javaneparsi.ir/49881
اخبار مرتبط

نظرات شما