کارشناس خانواده :

رفتار فرزندان آیینه‌ای از رفتار والدین است

یک کارشناس خانواده با اشاره به اینکه تربیت فرزندان بر عهده پدر و مادر است، گفت: نوع برخورد و رفتار فرزندان آیینه‌ای از رفتار والدین است.

وجیهه حکمت اندیش در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» در حاشیه برگزاری اولین کارگاه فرزندآوری که در پایگاه بسیج  با عنوان ارتباط صحیح فرزندان با والدین برگزار شد، اظهار داشت: یک نگاه اشتباه در جامعه وجود دارد که تربیت فرزندان با مادر است.
وی ادامه داد: این نگاه اشتباه است و باید گفت که تربیت فرزندان هم با مادر و هم با پدر است و در این زمینه والدینی موفق هستند که مسئله تربیت فرزندان را با یکدیگر در محیط خانه پیش ببرند.
این کارشناس خانواده با اشاره به اینکه نوع برخورد و رفتار فرزندان آیینه‌ای از رفتار والدین است، گفت: نوع رفتار و برخورد والدین با یکدیگر و فرزندان در خانواده و بیرون از خانه الگویی برای فرزندان است و آنها از والدین خود یاد می‌گیرند.
وی اضافه کرد: در این زمینه باید گفت که فرزندان همان چیزی خواهند شد که والدین هستند.
حکمت اندیش با اشاره به اینکه والدین باید در تربیت فرزند هماهنگ باشند، خاطرنشان کرد: در تربیت فرزندان والدین باید هر دو یک حرف را بزنند و در سخنان خود تناقض ایجاد نکنند.
وی ابراز داشت: والدینی که در تربیت هماهنگ باشند در واقع به ثبات شخصیتی فرزندان خود کمک می‌کنند و آنها در آینده در جامعه روابط خوبی خواهند داشت.
این کارشناس خانواده در خاتمه افزود: روحیه اجتماعی یکی از مسائل بسیار مهم در فرزندان است که باتربیت درست می‌توانیم این روحیه را در خانه با کار و تلاش و فعالیت‌هایی که برای فرزندان تعریف می‌کنیم ایجاد و بهبود دهیم.


انتهای خبر /160


http://javaneparsi.ir/49882
اخبار مرتبط

نظرات شما