مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قم خبر داد:

خدمت‌رسانی اتوبوس‌رانی قم به زائران اربعین در مرز

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم، گفت: سال گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس از قم به مرز مهران جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعزام شد و امسال سهمیه قم جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین ۶۰ اتوبوس است.

علی نیک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در ایام شهادت سیدالشهدا سازمان اتوبوس‌رانی قم سه نوع خدمت به زائران و عزاداران حسینی ارائه می‌دهد، خدمت به زائران و عزاداران در دهه اول محرم که به اوج خود می‌رسد، اعزام اتوبوس به مرز کشور جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین، خدمت‌رسانی به پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بلوار پیامبر اعظم که هر ساله انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم اضافه کرد: در دهه اول محرم یک ناوگان کامل در سطح شهر به مردم خدمت‌رسانی کردند و ساعت خدمت‌رسانی نسبت به دیگر ایام سال افزایش پیدا کرد، در دهه اول محرم سال جاری ۸۲۴ هزار و ۹۵ نفر و در روز عاشورا و تاسوعا و ۱۵۱ هزار و ۷۵۳ نفر توسط سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم جابه‌جا شدند.

وی ادامه داد: کار دوم اتوبوس‌رانی قم در ایام محرم و صفر بحث اعزام اتوبوس‌ها به مرز کشور برای جابه‌جایی زائران اربعین است بر اساس ابلاغ وزیر کشور و موافقت شهردار باید تعدادی اتوبوس از هر استان از جمله قم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعزام شد، سال گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس سهمیه قم بود که به مرز مهران اعزام شدند، امسال نیز ۶۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت به زائران اربعین به مرز اعزام خواهد شد.

نیک خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری مراسم جاماندگان اربعین که همه ساله در بلوار معنوی پیامبر اعظم برگزار می‌شود و جمعیت انبوهی از مردم قم و مردم اطراف استان قم در مراسم پیاده‌روی شرکت می‌کنند این پیاده‌روی از صبح روز اربعین از حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم عنوان داشت: این انبوه جمعیت که به‌صورت پیاده به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کنند بعد از برگزاری مراسم عزاداری و عبادت در مسجد مقدس جمکران برای بازگشت به مقاصد خود نیاز به حمل‌ونقل عمومی دارند که اتوبوس‌رانی در این میان بیشترین خدمات را به این زائران و عزاداران ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این روز کل تمرکز اتوبوس‌رانی قم در مسجد مقدس جمکران قرار دارد البته سرویس‌دهی در داخل شهر هم انجام می‌شود

انتهای خبر /170


http://javaneparsi.ir/49897
اخبار مرتبط

نظرات شما