ظرفیت تولید گوشت قرمز در قم افزایش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز در قم با کمک بهره‌برداران در دستور کار است و تعداد قابل‌توجهی از واحدهای دامپروری راکد استان به چرخه فعالیت بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا منصور دیان اردستانی بیان داشت: در راستای شعار سال و باهدف افزایش تولید گوشت قرمز در قم، تعداد ۴۱ واحد پرواربندی دام سبک غیرفعال و راکد دوباره به چرخه فعالیت بازگشت.
وی افزود: این واحدها با تخصیص تسهیلات و اجرای طرح خرید قراردادی با همکاری اتحادیه دامداران استان و بانک کشاورزی از محل خود اجرایی در سال جاری فعال گردیدند که میزان تولید گوشت این واحدها حدود ۳۵۰ تُن برآورد می‌شود.
گفتنی است تأمین امنیت غذایی مهم‌ترین مأموریت سازمان‌ جهاد کشاورزی قم به شمار می‌آید و به همین علت از همه ظرفیت‌های موجود از جمله مشارکت فعال بخش خصوصی برای افزایش توان تولید محصولات غذایی موردنیاز مردم استان به‌خصوص در حوزه تولید گوشت قرمز استفاده می‌شود.
دامپروری در قم سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و دامپروران به‌خوبی می‌دانند که چگونه دام خود را باتوجه‌به شرایط خاص آب‌وهوایی این استان پرورش و محصولات غذایی موردنیاز مردم را از این طریق تولید کنند.
سازمان جهاد کشاورزی قم در ارتباط با حوزه تولیدات دامی به دنبال استفاده از جدیدترین فناوری‌های موجود در صنعت دامپروری به‌منظور بالابردن سطح کمی و کیفی محصولات این حوزه و تأمین امنیت غذایی مردم استان است.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، ‌ باغی، ‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده است.



انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/49901
اخبار مرتبط

نظرات شما