رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:

ترافیک پر حجم در جاده‌های قم

رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست سال جاری ۸۹ نفر در تصادفات جاده‌های قم فوت کردند گفت: ترافیک اکثر محورهای استان پرحجم است.

سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در چهار ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۳۵ فقره تصادف در جاده‌های استان قم رخ‌داده است که در این تصادفات ۸۹ نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست دادند و ۵۵۲ نفر هم مجروح شدند که نسبت به مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رئیس پلیس‌راه استان قم ادامه داد: عمده علت تصادفات رخ‌داده در جاده‌های قم عدم توجه کافی راننده به جلو است که شامل ۵۹ درصد از تصادفات می‌شود، این عدم توجه به جلو شامل صحبت‌کردن با تلفن همراه، خواب‌آلودگی و هرگونه حرکتی که باعث عدم تمرکز راننده به رانندگی می‌شود شامل این موضوع است.

وی تصریح کرد: آزادراه قم _ تهران با ۱۵ نفر فوتی، آزادراه سلفچگان با ۱۲ نفر فوتی، محور قم _ سلفچگان با ۹ فوتی، محور گرمسار با ۷ فوتی، محور دستجرد با ۶ فوتی و نخور قنوات با ۵ فوتی محورهایی هستند که در بیشتر  تصادفات منجر به فوت را در چهار ماه نخست سال جاری را به خود اختصاص دادند.

پناهی اضافه کرد: در تصادفات چهار ماه نخست سال جاری در جاده‌های قم  ۲۵ مورد سهم ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر بوده است.

رئیس پلیس‌راه استان قم اضافه کرد: از اجرای طرح تابستانی در جاده‌های مواصلاتی استان قم اکثر محورهای استان دارای ترافیک پرحجم است، پیش‌بینی می‌کنیم باتوجه‌به نزدیک‌شدن به ایام اربعین و باتوجه‌به اینکه استان قم راه مواصلاتی چندین استان است در روزهای آینده شاهد حجم ترافیک سنگین‌تری در جاده‌های استان قم باشیم.

وی تصریح کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم هنگام رانندگی در جاده‌ها باتوجه‌به گرمای هوا و مسافت‌های طولانی که رانندگی می‌کنند با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند حتماً افرادی رانندگی کنند که تجربه بیشتری در رانندگی جاده دارند و افرادی کمتر تجربه دارند در این ایام در جاده‌ها رانندگی نکنند. 

پناهی خاطرنشان کرد: اگر حین رانندگی دچار خستگی و خواب‌آلودگی شدند مخصوصاً زائرانی که عازم عتبات هستند حتماً در یکی از پارکینگ‌های خارج از جاده توقف کرده و استراحت کافی داشته باشد، حتماً حین رانندگی رعایت فاصله طولی را داشته باشند تا در بروز حوادث زمان کافی برای عکس‌العمل مناسب داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه استان قم عنوان داشت: رانندگان از سرعت‌ها و سبقت‌های غیرمجاز در این ایام به‌شدت پرهیز کنند.

انتهای خبر /۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49926
اخبار مرتبط

نظرات شما