رئیس دانشگاه ملی مهارت قم خبر داد:

تحصیل ۲۹۰۰دانشجو در دانشگاه ملی‌ مهارت

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد قم گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۰۰ دانشجو در ۲ مرکز دختران و پسران این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از ایرنا، محمدرضا فاضلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۷۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند که از شهرهای اطراف به این دانشگاه می‌آیند.

 وی اضافه کرد: دانشجویان این دانشگاه در ۱۹ رشته مهارتی به کسب حرفه و علم مشغول هستند و رشته‌هایی در این دانشگاه تدریس می‌شود که در گام نخست نیازهای استان را در بخش صنعت رفع نماید.

 وی ادامه داد: در یک سال گذشته اعضای هیات‌علمی این دانشگاه از ۶ به ۱۴ نفر افزایش‌یافته و چهارهزار مترمربع فضای آموزشی نیز به فضای این دانشگاه افزوده شده است.

 فاضلی با اشاره به ارتباط خوب بین دانشگاه ملی مهارت قم و صنایع این استان، بیان کرد: بانک اطلاعاتی از دانشجویان و صنایع استان تشکیل شده است تا رشته‌های موردنیاز صنایع استان توسعه بیشتری در دانشگاه داشته باشد.

 وی افزود: دانشگاه ملی مهارت قم با ۲۵ شرکت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و در این راستا صنعت با نیازهای دانشگاه و دانشگاه نیز با نیازهای صنایع استان آشنا شد.

 وی با اشاره به این‌که به طور میانگین ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه مهارت حین تحصیل اشتغال به کار دارند، تصریح کرد: اگر فرهنگ مهارت‌آموزی را ترویج دهیم، اقتصاد، اشتغال‌زایی و تولید دانش‌بنیان رشد پیدا می‌کند، همچنین آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و حل مشکلات مردم نیز حل می‌شود.

 رئیس دانشگاه ملی مهارت قم اضافه کرد: نه‌تنها به دنبال کاهش زمان بین فارغ‌التحصیلی و اشتغال هستیم، بلکه به دنبال این هستیم که دانشجو در حین تحصیل اشتغال داشته باشد.

 وی با بیان این‌که رسالت دانشگاه ملی مهارت تربیت تکنسین و تخصیص نیروی انسانی به بازار کار است، خاطرنشان کرد: به‌زودی نخستین گردهمایی اشتغال‌زایی دانشجویان این دانشگاه برگزار خواهد شد.

 وی در ادامه با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران راویان صادق، چشمان بیدار و نقش‌آفرینان جامعه امروز هستند.

 فاضلی افزود: باتوجه‌به این‌که خبرنگاران در مسائل مختلف می‌توانند بر افکار عمومی جامعه و روند زندگی اقشار مختلف تأثیر بگذارند، کار بسیار ارزشمندی دارند.




انتهای خبر /



منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49965
اخبار مرتبط

نظرات شما