معاون فنی شرکت برق استان قم مطرح کرد:

رکوردزنی قمی‌ها در مصرف برق

معاون فنی شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: قمی‌ها بار دیگر پس از حدود یک ماه، مصرف ۹۸۰ مگاواتی برق را ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   سید محمد ارجمندزاده  با اشاره به گرمای شدید هوا و ثبت مصرف ۹۸۰ مگاواتی برق دیروز و امروز در استان اظهار داشت: پیش‌ازاین اوایل مردادماه هم با ثبت رکورد ۹۸۰ مگاوات بالاترین میزان مصرف برق برای استان ثبت شده بود.

 معاون فنی شرکت توزیع نیروی برق استان قم افزود: برای جلوگیری از خاموشی راهی جز صرفه‌جویی نداریم.

 وی عنوان کرد: اصطلاح گنبد حرارتی هم اکنون در غرب آسیا و خاورمیانه استقرار دارد. طبیعتاً کشور ما هم مشمول این مسئله است و حتماً بر جریان زندگی مردم تأثیر خواهد گذاشت. یکی از مسائلی که ازاین‌جهت بسیار تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت، سبک مصرف ما در انرژی برق به‌ویژه استفاده از وسایل سرمایشی است.

 ارجمندزاده بیان کرد: ۵۰ هزار مگاوات و معادل ۵۰ درصد از انرژی کل کشور در بارهای سرمایشی هستند. طبیعتاً باتوجه‌به موضوع گنبد حرارتی و گرمای زیادی که روزهای اخیر در کشور ما مستقر خواهد بود، توجه به مدیریت مصرف انتظار می‌رود.

 معاون فنی شرکت توزیع نیروی برق استان قم عنوان کرد: توجه به ۲ نکته حائز اهمیت است؛ اول اینکه وقتی گرما بالا می‌رود به طبع مصرف بالا رفته و فشار بر تجهیزات شبکه تولید، انتقال و توزیع برق نیز بالاتر خواهد رفت. جریان بالاتر به ایجاد گرما در شبکه برق‌رسانی منجر خواهد شد. این گرما زمانی که می‌خواهد تبادل حرارتی با هوای اطراف داشته باشد، باید به خنکای مطلوبی برسد تا به مردم خدمت کند.

 وی تصریح کرد: چنانچه ما و همشهریان عزیز مدیریت مصرف و نحوه مطلوب استفاده از وسایل سرمایشی را موردتوجه قرار ندهیم، می‌تواند بر استمرار برق‌رسانی اختلال ایجاد کند. به این نکات توجه داشته باشیم که دمای کولرگازی را روی ۲۴ تنظیم کرده و از دور تند کولرهای آبی کمتر استفاده کنیم. وسایل روشنایی را اندک مصرف کنیم و بیشتر از نور موضعی استفاده کنیم.

 معاون فنی شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پاسخ به این سؤال که استفاده از ترانس ۲۰۰ به چه صورت است، گفت: یکی از مواردی که باید به جهت کاهش تلفات در شبکه مدنظر داشته باشیم، تنظیم قدرت مطلوب ترانس‌هاست. در کنار خدمتی که باید به مردم عزیز ارائه دهیم، ضروری است تا مراقبت باشیم که قدرت ترانس‌ها از حد مطلوب عبور نکند.

 ارجمندزاده افزود: سعی ما بر این است که هم بحث صنعت و رشد بار را در نظر داشته باشیم و هم اینکه بتوانیم از ترانس‌هایی که در سطح استان نصب شده و به هر دلیلی کم‌بار شده است، با جابه‌جایی که صورت می‌دهیم استفاده کنیم. با این کار به مشترکین عزیز خدمت‌رسانی می‌کنیم و با استفاده از ترانس‌های کم‌بار کاهش قدرت می‌دهیم و ترانس‌های ۲۰۰ را در جای جدید نصب می‌کنیم.

 وی در تشریح پویش باانرژی گفت: همشهریان عزیز می‌توانند نرم‌افزار "باانرژی" را از طریق بازار دریافت و نصب کنند. با ۱۵ درصد کاهش مصرف انرژی و شرکت در چالش‌هایی که در این نرم‌افزار تعریف شده، می‌توانند از جوایز بسیار ارزنده‌ای از جمله ۳۰۰ دستگاه خودرو و ده‌ها میلیارد تومان دریافت کنند.



انتهای خبر /


منبع:تسنیم
http://javaneparsi.ir/49996
اخبار مرتبط

نظرات شما