هم‌زمان با شدت گرمای هوا در قم انجام شد؛

امداد رسانی به حیوانات در طبیعت قم

به همت جمعی از فعالان و دوستداران طبیعت دو آبشخور جدید در منطقه حفاظت شده پلنگ‌دره ساخته و دو آبشخور لایروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» همزمان با شدت گرفتن گرمای هوا در استان قم به همت جمعی از فعالان و دوستداران طبیعت دو آبشخور جدید در منطقه حفاظت شده پلنگ‌دره ساخته و دو آبشخور لایروبی شد.

مهدی شیری فعال محیط‌زیست در این زمینه به خبرنگار ما گفت: ۱۵ سال است به‌عنوان محیط‌بان داوطلب مشغول حفاظت از عرصه طبیعی و محیط‌زیست استان قم هستم.

وی افزود ۵ سال است که به‌صورت مداوم به ساخت آبشخور در مناطق طبیعی استان قم می‌پردازیم؛ زیرا در این هوای گرم  نبود چشمه‌های طبیعی ممکن است حیوانات دچار کم‌آبی و‌ بی‌آبی شده و تلف شوند ساخت آبشخور کمک بسیار زیادی برای حیات حیوانات در محیط طبیعی دارد. 

این فعال محیط‌زیست ادامه داد: علاوه بر ساخت آبشخور کاشت گیاهان و درختان نیز در دستور کار ما قرار دارد برای حفاظت از طبیعت وظیفه همه شهروندان است.

پاداش سیراب‌کردن حیوان

از پیامبر نقل شده که فرمود: در سفر معراج چون به بهشت می‌نگریستم زن گناهکاری را دیدم و از حالش پرسیدم گفته شد وی از کنار سگی تشنه بر لب چاهی می‌گذشت او برای سیراب‌کردن آن حیوان چادر خود را به درون چاه آویخت و چون آب چاه به آن نفوذ کرد با فشردن آن بر دهان سگ آن را سیراب کرد و خدا هم او را با این عمل آمرزید.
همچنین از رسول خدا پرسیدند آیا نیکی‌کردن به حیوانات پاداش دارد؟ فرمود: آری برای خنک‌کردن هر جگر تشنه پاداشی است.

امام باقر (ع) می‌فرمایند: خداوند تبارک‌وتعالی خنک‌کردن جگر تفته را دوست دارد. هرکه جگر تشنه حیوان، یا جز آن را سیراب کند، خداوند او را در روزى که هیچ سایه‌ای جز سایه او نیست، در سایه عرش خود در آورد.
گالری عکس
http://javaneparsi.ir/50014
اخبار مرتبط

نظرات شما