استاندار قم:

اتاق فکر تشکل‌های مردمی قم راه‌اندازی شود

استاندار قم گفت: برای پیشبرد اهداف و اثرگذاری بیشتر تشکل‌های مردمی در این استان لازم است تا انجمن و اتاق فکر این تشکل‌ها تشکیل و برنامه‌های آنها رصد و پایش شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در نشست صمیمی با تشکل‌های مردم‌نهاد، بیان کرد: باید مجمع تشکل‌های مردمی در استان قم راه‌اندازی تا اهداف و برنامه‌های گروه‌های مردمی در قالب این مجامع با سرعت و قدرت بهتری دنبال شود.
وی ادامه داد: همچنین برای پیشبرد اهداف تشکل‌های مردمی قم لازم است تا اتاق فکر این تشکل‌ها تشکیل و برنامه‌های عملیاتی تشکل‌ها در قالب آنها رصد و پایش شود.
وی بیان کرد: اگر همه فعالیت و اقدامات تشکل‌های مردمی باهدف کار برای رضایت خدا، انجام بگیرد مشکلی در فعالیت گروه‌های مردمی به وجود نمی‌آید.
استاندار قم گفت: بخش مهمی از اقتدار و قدرت ملی و بین‌المللی امروز جمهوری اسلامی به‌خاطر سپردن امور به مردم به‌ویژه تفکر بسیجی و میدان دادن به گروه‌های مختلف مردمی است.
وی محوریت روحیه جهادی در حل مشکلات عمومی کشور را موردتوجه قرارداد و گفت: محور اصلی سخنان دکتر پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، توجه به خدمت‌رسانی به مردم با پایبندی به روحیه جهادی است.
وی با اشاره به ادامه موازی‌کاری در صدور مجوز و همچنین ارائه خدمات به جامعه هدف توسط تشکل‌های مردمی، یادآور شد: جلوگیری از موازی‌کاری و کارهای تکراری در انجام خدمات، مسئله مهمی است که باید مدیریت شود.
وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد ارتباط بین تشکل‌های باهدف مشترک، خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از تشکل‌هایی که هدف مشترک دارند به‌خاطر عدم ارتباط با یکدیگر نمی‌توانند، اهداف خود را به‌درستی دنبال کنند.
استاندار قم ادامه داد: بسیاری از معضلات و مشکلات جاری استان با ورود حساب شده تشکل‌های مردمی قابل‌مدیریت است.
آقامیری با اشاره به اهمیت کاهش تصدی‌گری دولت، اضافه کرد: رسالت دولت دررابطه‌با تشکل‌های مردمی، تسهیلگری در ارائه خدمات است و توقع مشارکت کامل دولت در همه برنامه‌های تشکل‌های مردمی، انتظار نادرستی است.
آقامیری اظهار کرد: انجمن خیرین مسکن‌ساز استان قم هم اینک احداث ۱۰۲ واحد مسکونی را برعهده گرفته که بخشی از بار مسکن‌وار شدن اقشار ضعیف را عملاً بر دوش می‌کشد.
۲۲ مردادماه در تقویم کشورمان با نام روز مشارکت‌ها نام‌گرفته و به همین مناسبت از ۲۰ تا ۲۷ مردادماه با عنوان هفته مشارکت‌ها برای اجرای برنامه‌های این هفته یاد می‌شود.



انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50102
اخبار مرتبط

نظرات شما