مدیرکل هواشناسی استان قم خبر داد:

پیش‌بینی ادامه روند افزایش دما در قم

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، گفت: امروزوفردا وزش باد و گردوخاک آسمان استان را در برخواهد گرفت؛ روند دما نیز تا یک هفته آینده افزایشی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا مهران حیدری افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز آسمان صاف خواهد بود و تا پایان هفته وزش باد و غبار محلی پدیده غالب پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان این‌که تا روز سه‌شنبه روند کلی دما افزایشی با شیب ملایم خواهد بود، اضافه کرد: انتظار می‌رود امروزوفردا وزش باد شدید با سرعت ۳۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت همراه با خیزش گردوخاک رخ دهد.
وی ادامه داد: برای فردا و پس‌فردا نیز آسمان صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.
به گفته حیدری، کمیته و بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب مربوط به ایستگاه نیزار با ۲۱.۸ و قم با ۴۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.
در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره‌تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.



انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50175
اخبار مرتبط

نظرات شما