معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم خبر داد:

بهسازی نیمی از بافت فرسوده مسکن روستایی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: در ۱۰ سال گذشته ۹۴۵۰ واحد از بافت فرسوده روستایی استان قم بهسازی و نوسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد ملااسماعیلی با عنوان اینکه طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح روستا‌های استان قم وجود دارد افزود: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۹۴۵۰ واحد مسکونی روستایی نوسازی و بهسازی شده است. وی با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده به‌منظور حمایت از طرح اصلاح بافت فرسوده در روستا‌ها گفت: طبق آخرین مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۴۰۲ میزان تسهیلات برای بهسازی مسکن روستایی به‌ازای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان است. ملااسماعیلی اضافه کرد: سهمیه تعیین شده برای نوسازی بافت روستایی استان قم در سال جاری حدود ۱۵۰۰ است که از این تعداد ۸۹۰ نفر به بانک معرفی شده‌اند که ۶۰۵ پرونده به عقد قرارداد با بانک‌های عامل منجر شده است.
معاون بازرسی و مسکن روستای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: متقاضیان برای دریافت پروانه ساخت باید برای تشکیل پرونده به دهیاری روستا مراجعه کنند که پس از دریافت استعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کار ساخت‌وساز با نظارت ناظران سازمان نظام‌مهندسی آغاز می‌شود. ملااسماعیلی افزود: در کنار تسهیلات بنیاد مسکن به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده روستایی، به متقاضیان واجد شرایط، ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود. 
وی گفت: با امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی رحمت‌الله علیه و سازمان بهزیستی، افراد زیرپوشش این نهاد‌ها می‌توانند تسهیلات بلاعوض و مصالح ساختمانی رایگان دریافت کنند. ملااسماعیلی گفت علاوه بر این حمایت‌ها از محل حساب ۱۰۰ امام خمینی رحمت‌الله علیه، متقاضیان بومی و ساکن روستا که تسهیلات نوسازی دریافت کرده‌اند می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تکمیل واحد خود دریافت کنند. وی افزود: مهم‌ترین مشکل دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده روستایی، موضوع تأمین ضامن است که بانک‌های عامل ضامن کارمند یا کاسب را تأیید می‌کنند و راهکاری برای حل این مشکل پیش‌بینی‌نشده است. 
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که متقاضیان واحد را به‌صورت غیراصولی می‌سازند و با پرداخت جریمه پایان کار دریافت می‌کنند که در آینده باتوجه‌به ساخت‌وساز غیراصولی دچار مشکل می‌شوند.

انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50233
اخبار مرتبط

نظرات شما