عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور قم:

با چه منطقی حرف از اعدام رقیب انتخاباتی می‌زنید!

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور قم گفت: رشد ۸ درصدی اقتصاد مصوب مجلس است و تبدیل به قانون شده و رئیس‌جمهور بعدی هر کدام از این دو نامزد باشد باید این قانون را اجرا کند و نمی‌تواند بگوید اجرا نمی‌کند این چه منطقی است که وعده اعدام رقیب انتخاباتی را می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی سعیدی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: ملت ایران در برابر یک آزمون بزرگ سیاسی قرار دارد و انتخاب رئیس‌جمهور تأثیر زیادی در سرنوشت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور قرار دارد باتوجه‌به اختیارات وسیعی که طبق قانون اساسی به رئیس‌جمهور داده شده است نیاز است مردم در انتخاب خود بسیار هوشمندانه، عالمانه، عاقلانه و مدبرانه عمل کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور قم اضافه کرد: قرآن کریم در سوره مبارکه زمر می‌فرماید به بندگانم که این خصوصیت را دارند بشارت بده آنهایی که سخن‌ها را می‌شنوند و آن را می‌فهمند و هر حرف و سخنی را قبول نمی‌کنند و از بهترین سخن‌ها تبعیت می‌کنند این‌ها کسانی هستند که خداوند هدایتشان کرده است و صاحبان خرد هستند.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق عمل به این آیه انتخاب رئیس‌جمهور است اینکه ما صحبت‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری را بشنویم و دقیق گوش دهیم و سپس از بهترین آنها تبعیت کنیم، امروز کشور ما در یک وضعیت حساسی قرار دارد جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری امام عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری در اوج عزت، اقتدار و قدرت ایستاده است. 

سعیدی ادامه داد: امروز چشم جبهه مقاومت و مظلومان عالم به جمهوری اسلامی است این پیچ حساس تاریخی را باید خوب درک کرد در این شرایط می‌خواهیم یکی از حساس‌ترین جایگاه‌های نظام جمهوری اسلامی را با رأی تعیین تکلیف کنیم تک‌تک رأی مردم ایران اثر دارد و باید در انتخاب خود دقت کنیم، در سخنان، وعده‌ها برنامه‌ها  که نامزدهای انتخاباتی می‌گویند و در اخلاقی که از خودشان ارائه می‌دهند باید دقت کنیم.

با جای ارائه برنامه به رقیب انتخاباتی برچسب می‌زنند 

معاون دانشگاه پیام‌نور قم تصریح کرد: متأسفانه مشاهده می‌کنیم برخی از نامزدهای انتخاباتی اخلاق را رعایت نمی‌کنند و برچسب‌های خلاف اخلاق به رقیب انتخاباتی خود و طرف‌داران آنها می‌زنند و آنها را طالبان خطاب می‌کنند به‌جای اینکه برنامه رقیب را نقد کنند و برنامه خود را ارائه دهند و نقد علمی و نقد کارشناسانه و تخصصی ارائه دهند با برچسب و انگ زدن تلاش می‌کنند رقیب هراسی کنند. 

سعیدی اضافه کرد: این کار خلاف اخلاق، عقلانیت و عدالت است پس شنوندگان باید هر حرفی را که دارای حسن فعلی و فاعلی است تبعیت کنند بعضاً در مناظرات افراد به‌جای اینکه پاسخگوی تخصصی به سؤالات باشند شروع به تخریب طرف مقابل می‌کنند. 

وی تصریح کرد: ما که با انتخاب خود سرنوشت خود و سرنوشت کشور را تعیین می‌کنیم باید هوشیار باشیم قرآن می‌فرمایید خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان بخواهند، بدانیم که حتی یک رأی هم اثر دارد شرکت در انتخابات وظیفه اخلاقی، دینی، ملی، شرعی و عقلانی ما است.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور قم افزود: باید کاندیدایی را انتخاب کنیم که برنامه بهتری دارد، به موضوعات اشراف دارد نباید فریب شعارهای گول زننده و انحرافی را بخوریم کسی که مدام می‌آید و می‌گوید حجاب، آزادی و فیلتر را آزاد کنیم باید بداند که مشکلات مردم الان مسائل دیگری از جمله معیشت و اقتصاد است در نظرسنجی‌ها بیش از ۷۳ اولویت مشکلات مردم مسائل معیشتی و اقتصادی بود آن نامزدی که از ارائه برنامه و راهکار در حوزه اقتصاد امتناع می‌ورزد یا برنامه ندارد یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد.

سعیدی گفت: برنامه هفتم توسعه با کارهای کارشناسی و جلسات متعدد توسط دولت سیزدهم و مجلس نگاشته، مصوب و ابلاغ شده است؛ یعنی رئیس‌جمهور بعدی باید برنامه هفتم توسعه را اجرا کند باید برنامه‌های متعددی برای اجرای برنامه هفتم توسعه داشته باشد تا بتواند اهداف برنامه را محقق کند. 

وی خاطرنشان کرد:  یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه رشد ۸ درصدی اقتصاد است و این تبدیل به قانون شده است نامزدی که در برابر این قانون قطعی، مصوب و ابلاغ شده می‌گوید که این قانون اجرا نمی‌شود و نمی‌توانیم رشد ۸ درصدی را محقق کنیم؛ اما ازیک‌طرف می‌گوید من سیاست‌های کلی را قبول دارم و ازیک‌طرف این رشد ۸ درصدی که بر اساس سیاست‌های کلی در برنامه هفتم است را قابل‌تحقق نمی‌داند. 

وی بیان داشت: این حرف‌ها تناقض‌گویی این نامزد انتخاباتی از طرفی در مقابل کسی که می‌گوید ما می‌توانیم رشد ۸ درصدی را محقق کنیم به او می‌گوید اگر نتوانستی رشد ۸ درصدی را محقق کنید باید اعدام شود این منطق شماست که به‌جای ارائه راهکار و برنامه برای تحقق این برنامه، رقیب هراسی می‌کنید این چه منطقی است که این حرف‌ها راه زبان می‌آورید.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور گفت: ما امروز در بین این دو رویکرد قرار داریم یکی رویکرد ما می‌توانیم و دیگری رویکرد ما نمی‌توانیم آثار و برکات رویکرد ما می‌توانیم را در دولت شهید رئیسی مشاهده کردیم که فروش نفت از ۳۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون بشکه به اعتراف آمریکایی‌ها رسید، و آثار رویکرد ما نمی‌توانیم در دوران ۸ساله دولت روحانی دیدیم باوجوداینکه برجام را اجرا کردند و فراتر از آن به تعهدات خود عمل کردند؛ اما در مقابل دشمن از آن خارج شد و به تعهدات خود عمل نکرد و فروش نفت به ۳۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد. 

معاون دانشگاه پیام‌نور قم تأکید کرد: فرق می‌کند که چه کسی رئیس‌جمهور باشد، ان‌شالله خداوند قلوب ملت ایران را به سمت انتخاب بهترین هدایت کند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49512
اخبار مرتبط

نظرات شما