عضو مجلس خبرگان رهبری:

پیامبر به دنبال تشکیل امت موحد بهشتی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر آمده که امت موحد بهشتی را ایجاد کند؛ اما برخی از منافقین از درون، مسیر طرح حضرت را تغییر دادند که خداوند فرمود آنان دو بار عذاب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه سه‌شنبه در مراسم عزاداری شب چهارم محرم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علی‌ها بیان کرد: جمعیتی که اطراف پیامبر اسلام جمع شده بودند به چند دسته تقسیم می‌شوند که سابقون از جمله آنان هستند.

 استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: سابقون کسانی بودند که خود را زودتر از دیگران به پیامبر اسلام رساندند و با ایشان همراه شدند و در سختی‌ها و مشکلات حضرت را یاری کردند.

 وی افزود: برخی از افراد نیز از سابقون تبعیت کردند و نتیجه کار آنان موجب رضایت مردم و خداوند بوده که پاداش این افراد بهشتی است که نهرهایی جاری در آن دیده می‌شود و در حقیقت مشمول فوز عظیم الهی می‌شوند.

 آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه منافقین دسته دیگری از افراد بودند که گرد پیامبر اسلام جمع شدند بیان کرد: این افراد به‌ظاهر اسلام آوردند و پیامبر را قبول کردند؛ اما طرح رسول‌الله را نمی‌پذیرفتند و به دنبال اجرای طرح خود بودند و در حقیقت نفاق را دنبال کردند.

 وی در ادامه عنوان کرد: منافقین تصور می‌کردند که طرحی که پیامبر اسلام به دنبال آن بوده منجر به پیروزی نهایی برابر کفار نمی‌شود و به همین دلیل با دشمنان پشت پرده قرارداد می‌بندند و منتظر هستند تا پیامبر اسلام با شکست مواجه شوند.

 وی ابراز کرد: سابقون در مسیر الهی پیشتاز هستند و در جلو حرکت می‌کنند تا موانع را از میان بردارند و حرکت را برای امت اسلام هموار کنند تا آنان بتوانند به‌سلامت از این مسیر عبور کنند درحالی‌که منافقین در برابر آنان قرار دارند و این صف‌بندی‌ها را نمی‌پذیرند و درحالی‌که در کنار پیامبر اسلام حضور دارند تلاش می‌کنند تا با استفاده از امکانات اسلام طرحی که خودشان دارند را دنبال کنند.

 منافقین نمی‌خواهند بنای شرک برچیده شود

 عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: منافقین کسانی هستند که نمی‌خواهند بنای شرک برچیده شود.

 آیت‌الله میرباقری گفت: منافقین می‌خواهند امت اسلام و مسیر مسلمین را به راه دیگری منحرف کنند و عملکرد آنان در این مسیر نیز پیچیده است.

 وی با بیان اینکه به کسانی که همراه پیامبر بودند وعده بهشت داده شده گفت: منافقین که به‌ظاهر هم در صدر اسلام و هم امروز زمام امت را هم به دست دارند وعده جهنم داده شده است.

 استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: پیامبر آمده که امت موحد بهشتی را ایجاد کند؛ اما برخی از منافقین از درون، مسیر طرح حضرت را تغییر دادند که خداوند فرمود آنان دو بار عذاب می‌شوند.

 وی افزود: دو عذاب در دنیا توسط خداوند برای جریان نفاقی که در امت اسلام شکل گرفت و امروز نیز همچنان ادامه دارد وعده‌داده‌شده است و خداوند در آیات سوره توبه می‌فرماید ما منافقان را دو بار عذاب می‌کنیم که دفعه اول در زمان رجعت است و عذاب بزرگ‌تر هم در قیامت است؛ ولی برخی مفسران معتقدند که عذاب اول منافقان همین به‌خطرافتادن منافع و جانشان در کنار پیامبر (ص) در برخی موارد است.

 آیت‌الله میرباقری اضافه کرد: به دلیل آنکه منافقین در کنار پیامبر اسلام زندگی می‌کردند مجبور بودند تا در زمان برخی از جنگ‌ها نیز در میدان حضور داشته باشند که جنگ احد از جمله آنان است هر چند وقتی احساس خطر کردند پا به فرار گذاشتند.




انتهای خبر /


منبع:مهر
http://javaneparsi.ir/49605
اخبار مرتبط

نظرات شما