با اعتبار ۶۱۶ میلیارد ریالی؛

۷۳ طرح توسعه شبکه برق قم اجرایی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: در راستای توسعه و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق استان و گذر موفق از پیک تابستان سالجاری، ۷۳ طرح با اعتباری افزون بر ۶۱۶ میلیارد ریال اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» یوسف صادقی افزود: در امور برق منطقه یک، تعداد ۱۶ طرح به ارزش ۱۹۶ میلیارد ریال اجرا شد که شامل توسعه و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق، نصب ترانس، تجهیز پست زمینی و احداث شبکه فشارضعیف و فشار متوسط بوده‌است که این اقدامات به‌منظور کاهش بار ترانس‌های موجود و مدت زمان خاموشی‌ها انجام شده‌است، از جمله این طرح‌ها می‌توان به کاهش بار خط ۲۰ کیلوولت خیابان کلهری اشاره کرد که شامل احداث یک‌هزار متر شبکه فشار متوسط هوایی با مبلغ ۱۶ میلیارد ریال و نصب ۱۵ اصله پایه فشار متوسط بوده‌است که این طرح‌ها با هدف رفع فولباری و توسعه فیدر فشار متوسط ریسندگی اجرا شده‌اند.

وی اضافه کرد: در امور برق منطقه ۲ نیز، تعداد ۱۹ طرح به ارزش ۱۲۶ میلیارد ریال اجرا شد که شامل توسعه و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق، نصب ترانس، تجهیز پست‌های زمینی جهت کاهش تلفات، کاهش بار ترانس‌ها و فیدرهای موجود و تامین برق متقاضیان درخواست انشعاب بوده‌، مهم‌ترین این طرح‌ها، طرح توسعه فیدر جدید از پست قم مرکزی با احداث شبکه فشار متوسط هوایی به طول یک‌هزار و ۸۰۰ متر و شبکه فشار متوسط زمینی به طول ۳۵۰ متر و نصب ۱۸ اصله پایه فشار متوسط با مبلغ ۱۹ میلیارد ریال است که با هدف رفع رینگ شبکه فشار متوسط خیابان ۲۰ متری مطهری به منظور گذر از پیک تابستان اجرا شده‌است.

صادقی گفت: در امور برق منطقه سه، تعداد هشت طرح به ارزش ۶۴ میلیارد ریال اجرا شد که شامل توسعه و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق، نصب ترانس، تجهیز پست زمینی و احداث شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط بوده‌است. مهم‌ترین طرح این منطقه، راه اندازی و برقداری چند فیدر از پست منوریل با احداث ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی و یک‌هزار و ۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط زمینی به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و نصب ۲۶ اصله پایه فشار ضعیف و فشار متوسط است که با هدف رفع فولباری و توسعه فیدرهای میلاد، نواب، لواسانی و شقایق اجرا شده‌است.

وی اضافه کرد که در امور برق منطقه چهار نیز تعداد ۳۰ طرح به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال اجرا شده‌است. این طرح‌ها شامل توسعه و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق، رینگ فیدرهای شبکه فشار متوسط و نصب ترانس، تجهیز پست‌های زمینی جهت کاهش تلفات، کاهش بار ترانس‌ها و فیدرهای موجود و تامین برق متقاضیان درخواست انشعاب است. مهم‌ترین طرح این منطقه، طرح خروجی‌های پست ۶۳.۲۰ کیلوولت پیامبر اعظم (ص) با احداث سه هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی و یک‌هزار و ۹۰ متر شبکه فشار متوسط زمینی و نصب ۲۴ اصله پایه فشار متوسط با مبلغ ۵۰ میلیارد ریال بود که با هدف توسعه فیدرهای شبکه فشار متوسط پست مذکور اجرا شد.

در سطح استان قم ۶۳۲ هزار مشترک برق وجود دارد که ازاین‌بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

در قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.




انتهای خبر /


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49649
اخبار مرتبط

نظرات شما