معاونت بازرسی صمت خبر داد:

کشفیات قاچاق به بیش‌از ۴۱ میلیاردریال

معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در مجموع ارزش ریالی کشفیات قاچاق در این استان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۴۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سیاوش فولادی وندا بیان داشت: بازرسان این اداره کل طی مدت یاد شده، ۲ هزار و ۹۷۳ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند که از این تعداد بازرسی ۲۵ مورد آن‌ها منجر به تشکیل پرونده تخلف شد که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

 وی ادامه داد: در این راستا بالغ بر ۲۴۲ هزار کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم‌خانگی، پوشاک، تلفن همراه، لوازم‌یدکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، سوخت، تجهیزات ورزشی و نهاده دامی بوده است.

 وی تأکید کرد: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۸۴۵ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده‌فروش دادند و ۱۶۵ گشت مشترک نیز با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

 فولادی وندا گفت: بیشتر گشت‌های مشترک بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با دستگاه‌هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و همچنین اتحادیه‌های مرتبط بوده است.

 گفتنی است به‌طورکلی میانگین مدت‌زمان رسیدگی به شکایات توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمتر از یک روز است.

 حوزه بازرسی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم طی سال‌های اخیر باتوجه‌به سیاست‌های دولت بسیار تقویت و حجم کنترل و نظارت‌های ستادی و مردمی بر نحوه فعالیت و عملکرد واحدهای اقتصادی فعال در استان با گسترش قابل‌توجهی همراه شده است.

 در همین رابطه یکی از کارهای خوب انجام شده طی سال‌های اخیر، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مشارکت مستقیم عموم مردم در فرایند نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و اقتصادی استان و ارائه گزارش تخلف‌های صورت‌گرفته به بازرسان ما جهت رسیدگی و تشکیل پرونده است.

 لازم به ذکر است به‌منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

 همچنین از مردم خواسته شده است به فراخوان ثبت‌نام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت‌نام نمایند.

 بر اساس آخرین پایش صورت‌گرفته، حدود ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود است که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

 اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50226
اخبار مرتبط

نظرات شما