مدیرکل امور اقتصادی:

تسهیلات تبصره ۱۸ در قم پرداخت شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: به ۵۰۵ طرح تولیدی در این استان مبلغ ۷۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، تعاون، راه و شهرسازی و نهضت احیا پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی فراهانی بیان داشت: علاوه بر این در ارتباط با تسهیلات جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مبلغ ۷۱۵ میلیارد تومان به متقاضیان نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، بسیج سازندگی، بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، امور عشایر، سازمان زندان‌ها و هیأت حمایت از صنایع استان، پرداخت گردید.

 وی در توضیح فعالیت‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به‌عنوان دبیر کمیته استانی تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه افزود: کارشناسان معاونت اقتصادی این اداره کل برای اجرای هر چه‌بهتر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در محل موردنظر قانون‌گذار، در طول یکسان گذشته در بیش از ۱۰۰ جلسه کمیته کارشناسی تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه که توسط دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده شرکت کرده‌اند و پیرامون طرح‌های مطرح شده، به بررسی و اعلام نظر تخصصی و کارشناسی پرداخته‌اند.

 وی اضافه کرد: بازدید از طرح‌هایی که تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته را دریافت کرده‌اند نیز توسط کارشناسان اقتصادی این اداره کل انجام می‌شود تا صحت انجام تعهدات وام‌گیرنده در خصوص تعهد تعداد اشتغال‌زایی، محل طرح، خرید ماشین‌آلات و سایر موارد بررسی تا تخلف و انحرافی در خصوص تعهدات صورت نگیرد.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، به‌منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام، احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، در راستای رشد و پیشرفت استان‌های کشور با اولویت طرح‌های تولیدی دانش‌بنیان و پیشران، صورت می‌گیرد.

 گفتنی است بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریباً تمام واحدهای تولیدی استان به‌صورت غیردولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

 امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات موردنیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است.

 شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای تولیدی مواجه شده است.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50224
اخبار مرتبط

نظرات شما