رئیس دانشگاه مهارت ملی قم خبر داد:

۲۵ تفاهم‌نامه دانشگاه مهارت ملی قم با صنعت

رئیس دانشگاه مهارت ملی قم گفت: در تعامل دانشگاه با صنعت، دانشگاه ملی مهارت قم با ۲۵ شرکت در حوزه تأمین نیروی انسانی تفاهم‌نامه امضا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدرضا فاضلی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه ملی مهارت استان قم برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاری شغل پر استرسی است که از نظر مباحث رفاهی و امنیت شغلی در نگاه مسئولان اهمیت داده نشده؛ اما این کار از ارزش کار خبرنگاران کم نمی‌کند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان قم ادامه داد: خبرنگاران تحول عظیم در زندگی مردم ایجاد می‌کند که با هیچ موضوع مالی این خدمت جبران نمی‌شود کاری که بر افکار و روند زندگی جامعه تأثیر بگذارد ارزشمند است جامعه ما دنبال قلم و حرکت اصحاب رسانه است.

وی اضافه کرد: دانشگاه مهارت ملی استان قم در دو مرکز دختران و پسران با ۲ هزار و ۹۰۰ دانشجو در ۱۹ رشته مشغول فعالیت است که ۷۵۰ دانشجو غیربومی و خوابگاهی هستند، همچنین ۱۴ عضو هیأت علمی در دانشگاه ملی مهارت استان قم مشغول فعالیت هستند و  در یک‌ساله گذشته ۴ هزار مترمربع به  فضای آموزشی این دانشگاه اضافه شد.

فاضلی تصریح کرد: همه سازمان‌ها برای کسب موفقیت به انعکاس خبری و فعالیت اصحاب رسانه نیازمند است باید قدر اصحاب رسانه را دانست مهم‌ترین عامل موفقیت دانشگاه ملی مهارت استان قم مدیون فعالیت خبرنگاران بود و توانستیم در سطح جامعه تحول‌آفرین شویم، دانشگاه وظیفه تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد که تحول‌آفرین باشد.

رئیس دانشگاه مهارت ملی استان قم تصریح کرد: جدیداً نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت تغییر کرد اقتصاد وابسته به نیروی انسانی به همین منظور باید سرمایه نیروی انسانی باید رشد کند نیروی انسانی می‌تواند در حوزه اقتصاد تأثیرگذار باشد که در همه حوزه‌ها مهارت کسب کند.

فاضلی خاطرنشان کرد: مأموریت دانشگاه ملی مهارت تلفیق دانش و مهارت است تا دور رکن دانش و مهارت با هم همبستگی پیدا کند تا خروجی آن یک فرد توانمند باشد به دنبال این هستیم دانش‌آموختگان دانشگاه ملی مهارت در حوزه اشتغال و اقتصاد فعال باشد و بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

وی‌ با بیان اینکه دو کارگاه تولیدی در دانشگاه ملی مهارت استان قم وجود دارد: اظهار داشت: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه ملی مهارت کشور حین تحصیل مشغول کار هستند که اتفاق مهمی است.

رئیس دانشگاه مهارت ملی استان قم افزود: در دو سال گذشته اقداماتی را در دانشگاه ملی مهارت استان قم آغاز کردیم تا فاصله دانشگاه و صنعت را کاهش دهیم جلساتی با اهالی صنعت برگزار شد و در چند ماه آینده  اولین گردهمایی اشتغال‌زایی دانشجویی استان قم برگزار خواهد شد همچنین از دانشجویانی که در ۱۹ رشته این دانشگاه از سال ۹۱ به بعد فارغ‌التحصیل شدند یک بانک اطلاعاتی تشکیل شد تا اگر در رشته خودشان مشغول کار نیستند به صنعت موردنظر معرفی شوند.

فاضلی عنوان داشت: آمایش رشته‌ها از دیگر برنامه‌های دانشگاه است تا رشته‌های موردنیاز جامعه را وارد دانشگاه کند تا هم نیاز جامعه تأمین شود و دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی به‌سرعت وارد بازار کار شود همچنین در تعامل دانشگاه با صنعت، دانشگاه ملی مهارت قم با ۲۵ شرکت در حوزه تأمین نیروی انسانی تفاهم‌نامه امضا کرده است.

وی گفت: دانشگاه ملی مهارت استان قم جشنواره مستوره را با محوریت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها جهت محوریت دادن به فعالیت‌های هنری در سه بخش برگزار کرد و یک هزار ‌۳۵۰ اثر هنری از سراسر کشور به جشنواره مستوره وارد شد.

انتهای خبر /170


http://javaneparsi.ir/49957
اخبار مرتبط

نظرات شما