مدیرکل تأمین اجتماعی قم خبر داد:

پرداخت ۲۶ میلیارد تومان کمک‌هزینه بارداری

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان قم گفت: در یک سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان کمک‌هزینه بارداری به ۴ هزار و ۷۳۸ بیمه شده تأمین اجتماعی قم پرداخت شد. 

سید علی موسوی مدنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدامات مهمی در اداره کل تأمین اجتماعی استان قم انجام شد است، از جمله تشکیل دبیرخانه دائمی جهاد تبیین در اداره کل استان به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی، اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در قالب بیمه دانشجویان و بیمه زنان خانه‌دار و دختران و افزوده‌شدن بالغ بر ۲۵ هزار نفر بیمه شده جدید در این سازمان است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان قم ادامه داد: کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان به ۸۲۹ نفر و معرفی واجدان شرایط به واحدهای تولیدی با همکاری اداره کار استان قم یکی از فعالیت‌های اداره کل تأمین اجتماعی استان قم در یک سال گذشته بود.

وی افزود: مسئله بیمه کارگران ساختمانی یکی از موضوعاتی است که سال‌هاست کارگران ساختمانی به دنبال آن هستند در یک سال گذشته ۳۶۰ کارگر ساختمانی برای طی‌شدن فرایند بیمه جذب شدند همچنین جذب ۱۰۰ درصدی قالیبافان و رانندگان از محل قطع ناشی از عدم اشتغال واقعی، جذب ۵۰ درصدی کارگران ساختمانی از محل قطع ناشی از عدم اشتغال در حرفه مربوطه از دیگر فعالیت‌های اداره تأمین اجتماعی استان قم در یک سال گذشته بوده است.

موسوی مدنی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای از دیگر خدمات اداره کل تأمین اجتماعی است و روزانه ۳۵۰ مورد خدمات مشاوره غیرحضوری از طریق سامانه نظارت و ارتباطات مردمی با شماره چهاررقمی ۱۴۲۰ حتی در روزهای تعطیل انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۸۹۲ کارگاه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان قم هستند، تصریح کرد: همچنین در یک سال گذشته به‌منظور همکاری با کارفرمایان بدهی ۲ هزار و ۴۰۰ کارفرما در استان قم  از ۵ تا ۶۰ قسط به‌منظور کمک به توان تولید و چرخ‌های اقتصادی کارگاه‌ها تقسیط انجام شد.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته یک هزار و  ۱۱۱ کمک‌هزینه ازدواج به مبلغ ۷ میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان، ۵۰ کمک‌هزینه سفر بیمار به مبلغ ۲۲ میلیون و سیصد هزار تومان، ۹ هزار و ۵۲ غرامت دستمزد ایام بیماری به مبلغ ۳۸ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان پرداخت شد.

موسوی مدنی اضافه کرد: همچنین در یک سال گذشته ۴ هزار و ۷۳۸ کمک‌هزینه بارداری به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان، ۲۰۱ کمک‌هزینه کفن‌ودفن به مبلغ یک میلیارد و چهار میلیون تومان، یک هزار و ۵۳۵ کمک‌هزینه آرتروز و پروتز به مبلغ یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان و ۱۱۲۸ مقرری بیکاری به مبلغ ۱۱۰ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پرداخت شد.

انتهای خبر /170


http://javaneparsi.ir/49963
اخبار مرتبط

نظرات شما