مدیرعامل شرکت گاز استان قم خبر داد:

صرفه‌جویی ۶ تریلیون تومانی مردم قم در مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه در بخش خانگی ۶ تریلیون تومان صرفه‌جویی توسط مردم قم صورت، گرفت گفت: این فرهنگ‌سازی‌ها در مصرف با کمک اصحاب رسانه انجام شد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»، به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم و مجموعه روابط‌عمومی این شرکت در دفتر سایت خبری قم فردا حضور پیدا کردند. 

خوش‌لهجه در این دیدار اظهار داشت: اصحاب رسانه کمک بسیار زیادی به مجموعه گاز استان قم داشتند در سال ۱۴۰۱ که اولین سال ناترازی گاز بود پنج درصد صرفه‌جویی گاز در بخش خانگی نسبت به سال قبل در استان قم انجام شد که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱۰ درصد رسید این پنج درصد و ۱۰ درصد عدد کمی نیست و در اجرا، تلاش بسیار زیادی نیاز داشت متوسط کشوری کاهش سه‌درصدی بود که  قم از متوسط کشوری هفت درصد بالاتر شد. 

وی گفت: صرفه‌جویی ۱۰ درصد صرفه‌جویی در بخش خانگی قم ۶ تریلیون تومان به کشور کمک کرد همه این فعالیت‌ها و این نتیجه‌ها به علت فعالیت اصحاب رسانه و همچنین روابط‌عمومی شرکت گاز استان قم رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: عمده این موفقیت به‌خاطر تلاش‌های خبرنگارانی بود که با ما همکاری کردند مسئله ناترازی گاز طبیعی یک دغدغه کشوری بود و باید در از همه اهالی رسانه که به کمک مجموعه شرکت گاز آمدند تا این صرفه‌جویی رخ دهد قدردانی کنیم حتی اگر خبرنگارانی فعالیتی در مقوله انرژی نداشتند همین که در این راه سنگ‌اندازی نکردند نیز جای تقدیر دارد. 

وی تصریح کرد: خبرنگاری یکی از مشاغل بسیار سخت است باید افرادی که به‌صورت رسمی کارت خبرنگاری دارند در تهیه خبر و ورود به اماکن مختلف مشکلی نداشته باشند؛ اما گاهی همکاری با خبرنگاران صورت نمی‌گیرد.

خوش‌لهجه خاطرنشان کرد: خبرنگاری یکی از مشاغلی است که درآمد بسیار ناچیزی دارد و مسئله معیشت و بیمه یکی از معضلات جامعه خبرنگاری است نباید به این مسئله بی‌توجهی شود متأسفانه حتی در دولت‌های انقلابی نیز به این خبرنگاران انقلابی بی‌توجهی می‌شود؛ اما از طرفی جبهه مقابل از نظر مادی توجه بسیار زیادی به خبرنگاران خود دارد، تأمین مسئله مادی خبرنگاران مخصوصاً خبرنگاران جبهه انقلاب باید همواره مدنظر باشد و نباید آن را بی‌اهمیت جلوه داد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان قم بیان داشت: به همین منظور درب‌های شرکت گاز به روی همه خبرنگاران باز است مخصوصاً خبرنگاران سایت قم فردا که نشان دادند انقلابی هستند و به دنبال حل مسئله و حقیقت هستند، زمانی کار به نتیجه می‌رسد که به‌خوبی انعکاس داشته باشد اگر هر ارگان و اداره‌ای حتی بهترین فعالیت‌ها را هم داشته باشد؛ اما به مقوله رسانه و اصحاب رسانه توجه نداشته باشد تلاش‌ها و فعالیت‌ها دیده نشده و مغفول می‌ماند.

وی تأکید کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز قمی از تأسیسات شرکت گاز استان قم با عنوان راهیان پیشرفت بازدید کردند، برای ۴۰ هزار دانش‌آموز جشن‌های ملی و مذهبی برگزار شد و در خلال همین جشن‌ها آموزش‌های فرهنگی در خصوص لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز برگزار شد، یکی از مدارس استان قم ۴۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی داشت این رقم یعنی یک اتفاق خوب فرهنگی رخ‌داده است.

خوش‌لهجه اضافه کرد: منعکس‌نشدن کارهای خوب در دولت‌های انقلابی یکی از انتقاداتی است که توسط مقام معظم رهبری نیز بیان شده است هیچ دولتی به‌اندازه سه سال دولت رئیسی کار نکرد و به‌اندازه چند ده سال برخی از دولت‌ها کار شد؛ اما در انعکاس این فعالیت‌ها ضعیف عمل شده است.

وی افزود: این شاید به این دلیل است که رسانه توانمند نشده است خبرنگار نباید مشکل معیشت، مشکل تهیه خبر و دیگر مشکلات را داشته باشد و باید تنها دغدغه وی تهیه خبر و گزارش باشد، متأسفانه از برخی از مسئولین به حوزه خبر ارزش قائل نیستند و حتی نگاه مادی نازلی هم به این موضوع دارند که اشتباه است.

انتهای خبر /۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49988
اخبار مرتبط

نظرات شما