در آموزشگاه‌های آزاد صورت گرفت؛

ارائه ۶۳۹ هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۶۳۹ هزار و ۴۵۲ نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان به علاقه‌مندان ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام سید محمود عرب افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۰۲ دوره، در ۳۳ گروه برنامه‌ریزی درسی و در ۲۰۲ حرفه آموزشی در اختیار شهروندان این استان قرار گرفت.

 وی اضافه کرد: همچنین ۳۲۰ مربی در ۲۶۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد این آموزش‌ها را در قالب چهارهزار و ۵۴۲ نفر دوره ارائه کردند.

 به گفته وی، آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر و ۴۲ رشته در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز کارگاهی فعال است.

 عرب بیان کرد: حسابداری، تعمیرکار تلفن همراه، رباتیک، آرایش و پیرایش مردانه، نقشه‌کشی ساختمان، فناوری نانو، بیمه، آشپز، شیرینی‌پز، گردشگری و هتلداری از جمله حرفه‌هایی است که در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در بخش آقایان ارائه می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: حسابداری، رباتیک، فناوری نانو، نازک‌دوز زنانه، آشپز، شیرینی‌پز، آرایش و پیرایش زنانه، نقشه‌کشی ساختمان، نقاشی و هنرهای تزیینی نیز در بخش خانم‌ها آموزش داده می‌شود.

 سال گذشته، ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۸۱ نفرساعت در ۴۰۳ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد و مراکز قم آموزش ارائه شد؛ از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۳۶ نفرساعت در بخش خدمات، ۲۰۲ هزار و ۳۳۱ نفرساعت در بخش صنعت، ۱۷۵ هزار و ۲۳۴ نفرساعت در بخش کشاورزی، ۲۲۳ هزار و ۲۶۶ نفرساعت در بخش فرهنگ و هنر و ۶۴ هزار و ۱۴ نفرساعت در بخش جوار کارگاهی بوده است.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50157
اخبار مرتبط

نظرات شما