در ایام اربعین صورت گرفت؛

عزیمت ۱۵۷ هزار قمی به کربلا

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری قم گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۵۷ هزار زائر از پایانه‌های مسافربری این استان برای زیارت عتبات‌عالیات به‌ویژه شرکت در راهپیمایی اربعین به مرزهای خروجی به‌خصوص مرز مهران اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» زین‌العابدین قراچورلو بیان کرد: از شانزدهم مرداد و آغاز سفرهای ویژه اربعین ۱۱۴ هزار نفر از استان قم با اتوبوس به مرز مهران عزیمت کردند.

 وی با بیان اینکه روزانه به‌صورت متوسط ۶ هزار زائر از طریق پایانه‌های مسافربری قم اعزام می‌شوند، یادآور شد: اعزام زائران از طریق پایانه‌های مسافربری قم به مرزهای خروجی امسال در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد رشد کرده است.

 قراچورلو با بیان اینکه با امکان خرید آنلاین سبب شده تا مسافران برای رزرو بلیت خود بدون کمترین مشکلی اقدام کنند، گفت: برخی از زائران شهرهای دیگر نیز سفر خود به پیاده‌روی اربعین را از شهر قم آغاز کرده‌اند.

 مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری قم ادامه داد: در سامانه‌های برخط خرید بلیت، امکان انتخاب اتوبوس و صندلی نیز بر عهده مسافران گذاشته شده که یک اقدام خوب در خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین محسوب می‌شود.

 قراچورلو با بیان اینکه چهار پایانه مسافربری مرکزی، فدک، خرمشهر و ۷۲ تن وظیفه اعزام زائران اربعین را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باهدف خدمت‌رسانی مطلوب به زائران، ایستگاه و موکب‌های فرهنگی و خدمت‌رسانی در پایانه‌های پرتردد قم دایر شده است.

 وی بیان کرد: از ابتدای سفرهای اربعینی، چهارهزار و ۵۰۰ سرویس به مرز مهران اعزام شده و این روند با تمام ظرفیت در بازگشت زائران نیز ادامه خواهد داشت.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری قم جابه‌جاشده‌اند.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50167
اخبار مرتبط

نظرات شما