مسئول بسیج جامعه زنان استان قم:

بانوی زینبی در مراسم عزای سیدالشهدا باشید

مسئول بسیج جامعه زنان استان قم گفت: شرکت در عزاداری‌ها مستحب و رعایت حجب‌ و حیا توسط عزاداران الگویی است که از حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به ما رسیده، واجب است.

زینب فرخ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، ‌ اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، اظهار داشت: حالا که محرم فرارسیده، شهر سیاه‌پوش شده، علم‌ها برافراشته شدند و صدای دسته‌های عزا از گوشه‌گوشه خیابان‌ها به گوش می‌رسد، یادآوری بعضی نکات خالی‌ازلطف نخواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان قم اضافه کرد: شاید به‌جرئت بتوان گفت قشر عظیمی از مخاطبان عزاداری سیدالشهدا (ع) را بانوان این سرزمین تشکیل می‌دهند و البته روضه‌خوانی‌های بسیاری در منازل مسکونی و با حضور دختران جوان و مادران برگزار می‌شود که حتماً و قطعاً باید این جلسات با حضور سخنوران آگاه به همه جنبه‌های عاشورا و سبک زندگی حسینی همراه باشد تا تنها سهم این مخاطبان شور حسینی همراه با عدم شناخت از امامان معصوم (ع) نباشد.

وی ادامه داد: ماه محرم، نه‌تنها ماه حرام جنگ که حرام همه بدی‌ها و زشتی‌ها است، ماه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، ماه درک مفاهیم حسینی و ماه توجه به شأن و منزلت انسان‌ها است.

 ‌فرخ عنوان داشت: حضور در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دارای آدابی است که همچون دیگر مراسم‌ عزاداری باید همگان از جمله هیأت ‌داران و مردمی که به تماشای مراسم عزاداری می‌آیند، آن را رعایت کنند؛
 هر انسانی حتی اگر از سر بیکاری نیز به مجلس عزای فرزند زهرا (س) آمده باید حرمت‌دار آن مجلس باشد که این امر بیشتر در نوع پوشش و آراستگی ظاهری نمود می‌یابد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان قم تأکید کرد: خواهران عزیزم باید دقت داشته باشند که برای انجام یک عمل مستحب (شرکت در عزاداری‌ها) مرتکب عمل حرام نشوند! زنان با حیای ما باید توجه داشته باشند که رعایت پوشش کامل و آراستگی بدون آرایش، از مهم‌ترین نکاتی است که در عزای اباعبدالله الحسین باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندان و عدم ایجاد آزار و اذیت برای آنها دیگر نکته قابل‌توجه و مهم در دین اسلام است که البته همه ما بر تأکید بزرگان دین بر حق‌الناس و حق همسایگی آگاه هستیم، همان‌طور که مولای ما علی (ع) در خطبه ۱۷۵ نهج‌البلاغه می‌فرماید: «اَمّا الظّلم الّذی لا یُترکُ، فَظلمُ العباد بَعضُهُم بعضاً؛ امّا ظلمی که بخشوده نمی‌شود ظلمی است که بعضی از بندگان خدا بر بعض دیگر می‌کنند».

فرخ اضافه کرد: رعایت حال مادران صاحب فرزند و دورنکردن و محروم نکردن کودکان از فضای هیئات حسینی از نکات بسیار مهمی است که دِین ما به آیندگان است، هیئات و تکایا در این روزها باید بهترین و شایسته‌ترین الگو برای معرفی شخصیت اهل‌بیت (ع) باشند.

مسئول بصیر جامعه زنان استان قم عنوان داشت: بیان ویژگی‌های بارز و ممتاز افراد حاضر در حقیقت عاشورا یکی از ملزومات برپایی مراسم عزاداری است که باید همواره مورد تأکید باشد، در روز عاشورا از سنین مختلف و اقشار گوناگون حاضر بوده‌اند براین‌اساس می‌توان نکات آموزنده‌ای را از سیره این بزرگواران برای قشر سالمند، جوان، نوجوان و کودک بیان کرد تا بر همگان نهادینه شود که دفاع از دین به‌عنوان هویت‌بخش فرد وظیفه و تکلیفی همگانی است.

وی گفت: از همه مردم می‌خواهیم که در این ایام برای ظهور آقا امام‌زمان (عج) و همچنین برای پیروزی همه مظلومان عالم در برابر ظالمان دعا کنند مخصوصاً برای آزادی مردم غزه و زنان و کودکان بی‌گناه غزه که به دست رژیم خونخوار و آدمکش صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند دعا کنند.

انتهای خبر /۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49659
اخبار مرتبط

نظرات شما