رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد:

افزایش عزت و اقتدار کشور با حضور گسترده و انتخاب اصلح

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر چه تعداد حضور بر پای صندوق‌های رأی بعد از شمارش آرا بیشتر باشد به همان تناسب عزت، اقتدار و جایگاه ایران در نزد افکار عمومی و در نزد مجامع بین‌المللی بالاتر خواهد بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری ما به دور دوم کشیده شد طبعاً تعدادی از مردم ما موفق نشدند در انتخابات دور اول شرکت کنند.
وی ادامه داد:  امروز حضور آحاد ملت ما و کسانی که واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند در پای صندوق‌های رأی به‌عنوان یک وظیفه ملی دینی و اسلامی است به دلیل اینکه در جامعه‌ای که ما زندگی می‌کنیم در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم اقتدار کشورها بر اساس حضور مردم ارزیابی می‌شود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: ما باید همان‌گونه که در عرصه‌های دیگری که به دنیا نشان داده‌ایم مقتدر هستیم و اجازه به دشمن نداده‌ایم و نخواهیم داد که در امور داخلی ما ورود پیدا کنند، از نظر حضور مردم که یکی از ارکان مهم بقا و استمرار انقلاب ماست هم باید در حقیقت حرف جدی در دنیا داشته باشیم.
وی بیان کرد: هر چه تعداد حضور بر پای صندوق‌های رأی بعد از شمارش آرا بیشتر باشد به همان تناسب عزت،  اقتدار و جایگاه ایران در نزد افکار عمومی و در نزد مجامع بین‌المللی بالاتر خواهد بود.
آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: مسئله شرکت‌کردن یا نکردن یک بحث شخصی امروز نیست بحثی است که مربوط به اصل انقلاب اسلامی است، مربوط به پیمانی است که مردم ما با حضرت امام (ره) بسته‌اند، مربوط به ایثار و خودگذشتگی شهیدان ماست و مجموعه مسائلی که ما دررابطه‌با انقلابمان داریم ایجاب می‌کند که هر کس دِین خود را به انقلاب ادا کند.
وی ادامه داد: امروز وظیفه ما ادای دِین نسبت به انقلاب است، اگر در دوران دفاع مقدس مردم ما، پیر و جوان، دارا و ندار؛ یعنی کسانی که امکانات مالی داشتند و کسانی که امکانات مالی نداشتند و کسانی که می‌توانستند در جبهه حضور پیدا کنند، همه بر اساس آنچه که می‌توانستند اقدام می‌کردند و خروجی و نتیجه آن این شد که ما دشمن را از خاک بیرون کردیم و بدون اینکه حتی یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن قرار بگیرد از این جنگی که دشمن بر ما تحمیل کرده بود سربلند بیرون آمدیم.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: امروز مردم ما باید بدانند ما در یک جنگ قرار داریم، جنگی که دشمن طراحی و برنامه‌ریزی کرده است، آنها به دنبال تضعیف ملت ایران و پایگاه‌های اصلی انقلاب ما که خود مردم هستند، است.
وی ادامه داد: یعنی اگر در دنیا منعکس شود که مردم حضور جدی در صحنه دارند به همان جهت و اعتبار ما بالاتر خواهد رفت.
آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ابتدا توصیه می‌کنم کسانی که در دور اول انتخابات به هر دلیلی نتوانستند حضور پیدا کنند حتماً تصمیم جدی بگیرند که روز جمعه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کسانی هم که در دور اول شرکت کردند نگویند ما به وظیفه خودمان یک‌بار عمل کرده‌ایم دیگر لازم نیست.
وی گفت: آنها باید باانگیزه قوی‌تر تا بتوانند به نتیجه برسانند و نتیجه اصلی شرکت بالا و مشارکت بالای مردم در انتخابات است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به ملاک‌های فرد اصلح اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مردم بحمدالله از رشد و آگاهی خوبی برخوردارند، این که چه کسانی می‌توانند در کنار انقلاب باشند، چه کسانی از دستاوردهای  انقلاب دفاع می‌کنند، چه کسانی به تعبیر مقام معظم رهبری معتقد به مبانی انقلاب هستند و کارآمدی لازم را در جهت تحقق خواسته‌های مردم دارند.
وی تأکید کرد: مردم کسی را انتخاب کنند که از نظر سیاسی در مقابل دشمنان مقاوم باشد و تحت‌تأثیر افکار و خواسته‌های دشمنان قرار نگیرد در بعد فرهنگی پاسدار ارزش‌های انقلاب ما باشد و در بعد اقتصادی هم آنچه در توان نامه ریزی روشن و طراحی درست به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم سروسامان بدهد.
آیت‌الله حسینی بوشهری اذعان کرد: این مسائل مجموع ویژگی‌هایی است که می‌شود دید؛ کارنامه افراد، تلاش افراد و تیمی که تشکیل‌دهنده به‌اصطلاح حرکت یک کاندیدا هم هستند هم می‌تواند معرف آن کاندیدا باشد برای اینکه آیا موفقیتی در کار آنها هست یا نیست یعنی مردم بدانند و آگاهی داشته باشند که این فرد می‌تواند این اهداف را برآورده کند.


انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/49491
اخبار مرتبط

نظرات شما