قم فردا گزارش می‌دهد؛

مشارکت بالا ضامن امنیت، عزت و اقتدار کشور

کارشناسان به افزایش عزت و اقتدار کشور با حضور گسترده و انتخاب فرد اصلح اشاره کرد و مطرح کردند: برنامه‌ها و مناظره‌های برگزار شده از دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در افزایش بصیرت و انتخاب فرد اصلح مردم بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری که به دلیل شهادت رئیس‌جمهور زودتر از موعد در هشتم تیرماه برگزار شد به‌دور دوم کشیده شده و قرار است دور دوم این انتخابات در روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار شود. مردم باید در این روز در پای صندوق‌های رأی از بین دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یعنی آقایان جلیلی و پزشکیان یک نفر را برای خدمت به کشور در جایگاه ریاست‌جمهوری انتخاب کنند.
حضور و مشارکت مردم در هر انتخاباتی مخصوصاً انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار مهم و ضروری برای نظام و کشور است. از همین رو رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم در روز عید غدیر با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رأی فراخواندند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقه‌مند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

مشارکت گسترده تضمین امنیت نظام است
از همین رو حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی  اظهار داشت: انتخابات ایران در محافل جهانی به‌شدت رصد می‌شود و دشمنان نسبت به دنبال‌کردن آن حساسیت بیشتری دارند.
وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه چشم دوست و دشمن به انتخابات ما دوخته شده است اهمیت مشارکت بالا در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به‌خوبی مشخص است.
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار بین‌المللی و امنیت کشور می‌شود، گفت: از مزایای دیگر مشارکت بالا عقب‌نشینی دشمن است. وقتی نظامی پشتوانه مردمی قوی داشته باشد تحریم‌ها به آن اثر نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: مشارکت بالا در انتخابات باعث تقویت مشروعیت بین‌المللی نظام در دنیا می‌شود و همین مسئله باعث افزایش قدرت دیپلماسی ایران در دنیا خواهد شد.
مشارکت حداکثری عامل عزت و اقتدار کشور است
همچنین دراین‌خصوص سردار مهدی کبیری پور در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مردم با حضور پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری خلق خواهند کرد، اظهار داشت: حضور و مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی باعث حفظ این نظام خواهد شد همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند حفظ این نظام از اوجب واجبات و از نماز هم واجب‌تر است.
وی ادامه داد: معیارهای کاندیدای اصلح توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است و امروز وظیفه ما به‌عنوان مسلمان و کسی که در این کشور زندگی می‌کند این است پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.
جانشین فرمانده سپاه استان قم با اشاره به برخی شاخص‌های رئیس‌جمهور تراز انقلاب، گفت: خدمت شبانه‌روز برای مردم و آبادانی کشور، تکیه به جوانان و ظرفیت داخلی و مبارزه با زورگویان و مستکبرین دنیا از جمله برخی ویژگی‌های یک فرد اصلح است.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در انتخابات پیشرو حضور و مشارکت بالاست چرا که این موضوع باعث عزت و اقتدار کشور می‌شود.

با وجود آن که تا روز برگزاری انتخابات فرصت چندانی باقی نمانده؛ اما هنوز هم برخی از افراد جامعه در خصوص حضور در پای صندوق رأی تردید دارند حال آن که یکی از نیازهای جدی کشور برای حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی و تقویت اقتدار ملی در راستای مقابله با تهدیدات خارجی، مشارکت حداکثری مردم در آوردگاه مهمی چون انتخابات است.



افزایش عزت و اقتدار کشور با حضور گسترده و انتخاب اصلح
آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری ما به دور دوم کشیده شد طبعاً تعدادی از مردم ما موفق نشدند در انتخابات دور اول شرکت کنند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: ما باید همان‌گونه که در عرصه‌های دیگری که به دنیا نشان داده‌ایم مقتدر هستیم و اجازه به دشمن نداده‌ایم و نخواهیم داد که در امور داخلی ما ورود پیدا کنند، از نظر حضور مردم که یکی از ارکان مهم بقا و استمرار انقلاب ماست هم باید در حقیقت حرف جدی در دنیا داشته باشیم.
آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: مسئله شرکت‌کردن یا نکردن یک بحث شخصی امروز نیست بحثی است که مربوط به اصل انقلاب اسلامی است، مربوط به پیمانی است که مردم ما با حضرت امام (ره) بسته‌اند، مربوط به ایثار و خودگذشتگی شهیدان ماست و مجموعه مسائلی که ما دررابطه‌با انقلابمان داریم ایجاب می‌کند که هر کس دِین خود را به انقلاب ادا کند.
وی ادامه داد: امروز وظیفه ما ادای دِین نسبت به انقلاب است، اگر در دوران دفاع مقدس مردم ما، پیر و جوان، دارا و ندار؛ یعنی کسانی که امکانات مالی داشتند و کسانی که امکانات مالی نداشتند و کسانی که می‌توانستند در جبهه حضور پیدا کنند، همه بر اساس آنچه که می‌توانستند اقدام می‌کردند و خروجی و نتیجه آن این شد که ما دشمن را از خاک بیرون کردیم و بدون اینکه حتی یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن قرار بگیرد از این جنگی که دشمن بر ما تحمیل کرده بود سربلند بیرون آمدیم.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: امروز مردم ما باید بدانند ما در یک جنگ قرار داریم، جنگی که دشمن طراحی و برنامه‌ریزی کرده است، آنها به دنبال تضعیف ملت ایران و پایگاه‌های اصلی انقلاب ما که خود مردم هستند، است.
وی ادامه داد: یعنی اگر در دنیا منعکس شود که مردم حضور جدی در صحنه دارند به همان جهت و اعتبار ما بالاتر خواهد رفت.
آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ابتدا توصیه می‌کنم کسانی که در دور اول انتخابات به هر دلیلی نتوانستند حضور پیدا کنند حتماً تصمیم جدی بگیرند که روز جمعه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کسانی هم که در دور اول شرکت کردند نگویند ما به وظیفه خودمان یک‌بار عمل کرده‌ایم دیگر لازم نیست.
وی گفت: آنها باید باانگیزه قوی‌تر تا بتوانند به نتیجه برسانند و نتیجه اصلی شرکت بالا و مشارکت بالای مردم در انتخابات است.

در چند دوره اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری مناظره‌های انتخاباتی برگزار شده است و به‌نوعی نقش مؤثری در انتخاب نامزد نهایی برای مردم ایفا کرده است. در واقع باید گفت مناظرات تلویزیونی زنده به‌نوعی شفافیت برای مردم است.
مناظره در کنار بالابردن قدرت انتخاب مردم، این امکان را می‌دهد که کاندیداها یکدیگر را نقد کنند و همین نقدشدن عاملی می‌شود که مردم دقیق‌تر نامزدها را شناخته و نوع رفتار آن هر نامزد و نوع صحبت‌کردن و برنامه‌های هر نامزد را به‌خوبی درک کند و در نهایت بر نتیجه نهایی تأثیرگذار باشد.

مناظره‌ها برای مردم روشنگری کرد
از همین رو آیت‌الله کعبی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت حضور پرشور و گسترده در انتخاب پیشرو، اظهار داشت: مسئله بسیار مهمی که باید به آن توجه ویژه داشت این است که هر گونه سهل‌انگاری و کوتاهی در حضور فعال باعث حضور افراد ناکارآمد در مسئولیت خواهد شد.
وی ادامه داد: مردم باید به کسی رأی دهند که مانند شهید رئیسی باشد و ملاک‌ها و شاخصه‌های فرد اصلح را رهبر معظم انقلاب بارهاوبارها بیان کرده‌اند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مناظره‌ها برای مردم روشنگری کرد ابراز داشت: عدم انتخاب درست باعث برگشت به عقب  و حضور افرادی خواهد شد که به منافع ملی ضربه زده و پیشرفت کشور را از بین خواهند برد.

بابصیرت رأی دهیم
همچنین دراین‌خصوص آیت‌الله توکل عنوان کرد: کور به کسی نمی‌گویند که چشم نداشته باشد، بلکه کور کسی است که بصیرت نداشته باشد.
وی ادامه داد: باید دنبال افرادی برویم که در مسیر آیت‌الله رئیسی و همچون ایشان خستگی‌ناپذیر باشند و درد دین، داعیه پاسداری از خون شهدا و صیانت از بیت‌المال داشته باشند.
 عضو خبرگان رهبری افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به کسی رأی بدهیم که دشمن از او در هراس باشد و راهکار حل مشکلات را در گفتگوی با دشمن نبیند؛ این رأی‌دادن روز جمعه دومی ندارد و سرنوشت‌سازترین انتخابات کشور است.


بر همین اساس باید گفت حضور در انتخابات نه‌تنها انتخاب یک شخص برای قوه مجریه است؛ بلکه انتخاب اقتدار، امنیت و آرامش کشور و مردم است.

انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/49510
اخبار مرتبط

نظرات شما