رئیس دانشگاه صنعتی قم:

فرهنگ پاسخگویی رئیسی سرلوحه رئیس‌جمهور منتخب باشد

رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه شهید رئیسی شخصیت مردم‌دار بود و فرهنگ پاسخگویی در دولت او نهادینه شده بود گفت: امیدواریم این نکات مثبت در دولت آقای پزشکیان هم سرلوحه قرار گیرد.

جلال رضائی نور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیری که با اعضای هیئت دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور منتخب و نمایندگان داشتند نکات مهمی را بیان داشتند از جمله ویژگی‌های مثبت دولت شهید رئیسی را برشمردند.

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم ادامه داد: مقام معظم رهبری از دولت شهید رئیسی به‌عنوان دولت کار، امید و دولت حرکت در بخش‌های داخلی و خارجی نام بردند تک‌تک کلیدواژه‌هایی که مقام معظم رهبری در توصیف دولت شهید رئیسی به کار بردند گویای یکی دنیا کار و مفهوم ارزشمند است. 

وی اضافه کرد: در کنار کلیدواژه‌های مثبتی که مقام معظم رهبری به کار بردند اگر به دیگر بیانات حضرت آقا دقت کنیم تأکید داشتند که در دولت شهید رئیسی این منطق حاکم بود که لزوماً اعتماد به غرب جوابگو نیست و بهتر است که احد امکان به توانمندی‌های داخلی اتکا کنیم. 

رضائی نور خاطرنشان کرد: البته این به آن معنا نیست که در سیاست خارجی تعامل نداشته باشیم؛ بلکه در دولت شهید رئیسی تعامل با کشورهای دیگر نیز در دستور کار بود و در کلام مقام معظم رهبری دو ویژگی‌ در سیاست خارجی مدنظر است تعادل و عزتمندی یعنی اینکه تعامل با دیگر کشورها باید عزتمندانه باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم عنوان داشت مقام معظم رهبری تعامل و سیاست خارجی دولت شهید رئیسی که توسط شهید امیر عبداللهیان دنبال می‌شد را  مثبت ارزیابی می‌کردند در دیپلماسی خارجی هم دولت شهید رئیسی بسیار فعال بود؛ اما مبتنی بر تعامل و عزتمندی رفتار می‌کردند.

وی تصریح کرد: اگر قرار بر این بود که در تعامل با دنیای خارج از کشور قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای را امضا کنیم و زیر بار تعهدی برویم طرف مقابل هم به همان اندازه باید امتیاز دهد و یک بازی برد، برد باشد و کلیدواژه‌هایی که مقام معظم رهبری در خصوص سیاست خارجی فرمودند عزتمندی به‌خوبی مهیا می‌شود.

رضائی نور بیان داشت: از نکات مثبت دیگری شهید رئیسی که آقا معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند صراحت لهجه ایشان بود همچنین مردمی‌بودن دولت شهید رئیسی بود که یکی از ویژگی‌های بارز این دولت بود و سفرهای استانی و دیدار از نزدیک با مردم موید این مسئله است.

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم تأکید کرد: مردمی‌بودن و پیگیری کار مردم بعد از سفرهای استانی را می‌توان در وزارتخانه‌ها در استانداری‌ها در ادارات کل استان می‌توان مشاهده کرد و فرهنگ پاسخگویی به شکل پررنگ و معنادار در دولت شهید رئیسی دنبال می‌شد و انتظار می‌رود همه مسئولین از جمله رئیس‌جمهور منتخب این شاخصه‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهد.

انتهای خبر /۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49870
اخبار مرتبط

نظرات شما