سخنگوی سپاه :

خبرنگاران فرماندهان جنگ ترکیبی هستند

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید تولید امید کنند، گفت: خبرنگاران فرماندهان نقش‌آفرین جنگ ترکیبی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سردار علی‌محمد نائینی ظهر امروز در مراسم تقدیر از خبرنگاران استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به اینکه خبرنگاران هم روایتگر و هم رزمنده هستند، اظهار داشت: امروز در شرایط جنگ ترکیبی هستیم که بخش اصلی این جنگ، جنگ شناختی و روایت‌ها است.
وی ادامه داد: نقش خبرنگاران فقط روایتگری حوادث و آگاهی‌بخشی نیست؛ بلکه در میدان جنگ باید روایت‌ها را به دست بگیرند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خبرنگاران اراده فرماندهان جنگ را بیشتر می‌کنند، گفت: رزمندگان در میدان جنگ با روایتگری حماسی خبرنگاران احساس می‌کنند دارای پشتوانه هستند.
وی افزود: امروز افکار عمومی مؤلفه‌های اصلی قدرت ملی است. امروز ذهن‌ها و باورهای افراد مورد هدف دشمن قرار می‌گیرد.
سردار نائینی با اشاره به اینکه رسانه‌ها سلاح‌های اصلی جنگ امروز هستند، خاطرنشان کرد: امروز با رسانه‌های نوپدید، شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید فاصله‌ها برداشته شده است و خبرنگاران در محیط حوادث پیوسته به سر می‌برند که باید بتوانند اخبار واقعی از اخبار جعلی تشخیص دهند و با آن مقابله کنند.
وی تصریح کرد: امروز عناصر هویتی یک جامعه در جنگ روایت‌ها مورد هدف قرار گرفته است.
معاون روابط‌عمومی سپاه بیان کرد: رسالت اصلی خبرنگاران  و روابط‌عمومی‌ها افزایش قدرت تشخیص و آگاهی در جامعه است. جامعه آگاه، بصیر و جامعه‌ای که دارای فهم سیاسی است می‌تواند اخبار جعلی را به‌خوبی تشخیص دهد.
وی ادامه داد: خبرنگاران فرماندهان نقش‌آفرین جنگ حاضر و جدید هستند. در حوادث مهم به دست‌گرفتن روایت اول یک کار مهم است؛ اما این کار همیشه ممکن نیست پس بایر روایت دقیق، مستند، درست و باورپذیر داشته باشیم.
سردار نائینی با اشاره به اینکه رسانه‌های باید تولید امید کنند، گفت: خبرنگاران باید از دل روایت‌های متنوع ناامیدکننده و جعلی با تکنیک‌های عملیات روانی امید آفرینی کنند.
وی عنوان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی هستند. خبرنگاران در انتخابات گذشته، فریاد مردم مظلوم غزه، فریاد شهدا عزیز و محور مقاومت و... روایتگران اصلی این صحنه‌ها بودند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در میدان جنگ، در محرومیت‌زدایی، سیل و... در همه عرصه‌ها و میدان‌ها اگر روایت‌های درستی نباشد این مجاهدت‌ها به تصویر کشیده نمی‌شود.
وی افزود: متأسفانه عملیات رسانه‌ای ما متناسب با مجاهدت‌های مختلف در عرصه‌های مختلف جهاد نیست و تناسب ندارد. ما اگر می‌خواهیم بدانیم ایران چقدر موفق است باید ببینی تصویرسازی از دستاوردهای پیشرفت در جامعه چگونه است.
سردار نائینی عنوان کرد: اگر رسانه‌های رسمی روایت‌های دقیق و به‌موقع و مستند ارائه ندهند دچار ضعف هستیم و در جنگ روایت‌ها شکست خواهیم خورد و روایت‌های دروغ و جعلی جای آنها را خواهند گرفت.
وی ادامه داد: روایت‌ها باید صادقانه، به‌موقع و همراه با دانش و مهارت ارتباطی باشد.



انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/50043
اخبار مرتبط

نظرات شما