در پیامی صادر شد؛

محکومیت اهانت به مسیح (ع) در افتتاحیه المپیک

مدیر حوزه‌های علمیه با محکومیت اهانت به حضرت عیسی (ع) در افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس، همه موحدان جهان را به تأسیس جبهه واحد ایمانی و توحیدی و مقابله با این اهانت‌ها فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» در پیام آیت‌الله علیرضا اعرافی آمده است: در دورانی که انسان معاصر بر اثر هیمنه گفتمان‌های مادی و غیردینی گرفتار آلام بسیاری شده و در سراب این گفتمان‌ها دست‌وپا می‌زند، اکنون در کشور فرانسه شاهد برگزاری مراسمی شده‌ایم که یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ بشریت حضرت عیسی مسیح (ع) را مورد اهانت قرار داده است.

 پیام حاکی است: اهانت به شخصیت عظیم‌الشأنی چون حضرت عیسی مسیح (علی نبیّنا و آله و علیه‌السلام) را نمی‌توان به‌عنوان یک حادثه گذرا تفسیر کرد، بلکه این اتفاق را باید بخشی از فرایندی دانست که کژاندیشان و ناصالحان، طی آن سعی در شکستن تمام حرمت‌های الهی و انسانی دارند و در این راستا به بهانه آزادی بیان، بارها با نفرت‌پراکنی به پیامبران بزرگ الهی و کتاب‌های آسمانی اهانت کرده‌اند و چون واکنش درخوری مشاهده نکردند، به این روند خود ادامه داده و روزبه‌روز بر گسترهٔ اهانت‌های خود افزوده‌اند.

 پیام ادامه یافته است: حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این اهانت، بار دیگر تأکید می‌کند که در راه دفاع از مقدسات توحیدی جهان در کنار موحدان و آزادی‌خواهان جهان قرار دارند و همه موحدان جهان را به تأسیس جبهه واحد ایمانی و توحیدی فرامی‌خوانند و با تمام توان در مقابل این اهانت‌ها موضع خواهند داشت.

 پیام حاکی است: امروز از برادران و خواهران مسیحی و متدینان جهان خود دعوت می‌کنیم تا دست در دست هم نهیم و با تشکیل جبهه فراگیر موحدان و یکتاپرستان جهان در مقابل این هتک حرمت‌ها ایستادگی کنیم و اجازه تکرار آن‌ها را به ملحدان و بددینان ندهیم و در نشر گفتمان توحید و عدالت و معنویت در بشریت معاصر کوشا باشیم.

  آیت‌الله اعرافی در پایان این پیام، از دولتمردان و حاکمانی که با نقاب آزادی، دین‌ستیزی را سرلوحه خود قرار داده و بشر را در دو قطبی‌های انسان سوز قرار داده‌اند خواسته است به این نمایش‌های مزوّرانه پایان دهند تا بیش از این مورد خشم و نفرت پیروان ادیان الهی قرار نگیرند.

 قسمتی از برنامه افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس که با تمسخر حضرت مسیح و نقاشی معروف شام آخر داوینچی همراه شد، خشم و انتقاد بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. کاربران، این اجرا را یک توهین آشکار به مسیحیت دانستند.




انتهای خبر /


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49879
اخبار مرتبط

نظرات شما