کارشناسی مسائل بین‌الملل:

پیوند ملت‌های مقاومت یک پیوند ناگسستنی است

این کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بدون یک حرکت تند احساسی و بر اساس عقلانیت و درایت و بر اساس حقوق بین‌الملل پاسخ لازم را به رژیم صهیونیستی خواهد داد، گفت: پیوند ملت‌های مقاومت یک پیوند ناگسستنی است.

سید رضا صدرالدینی، استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به ترور اسماعیل هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آقای هنیه باتوجه‌به نوع کار، موقعیت و جایگاهی که داشتند با پاسپورت دیپلماتیک سفر می‌کردند از جمله سفری که برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ایران حاضر شده بودند.
وی ادامه داد: این فرد یک مقام سیاسی بود و از جهت حقوق بین‌الملل مصونیت سیاسی داشت. از طرفی هم باید گفت که اسماعیل هنیه در ایران مهمان بودند و در کنار ۸۰ هیات رسمی که برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری به ایران آمده بودند حاضر بودند.
این کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به اینکه حقوق بین‌الملل کاملاً روشن و شفاف است، گفت: اینجا این سؤال پیش می‌آید که کدام نهاد بین‌المللی باید به این موضوع رسیدگی کند؟ قطعاً جمهوری اسلامی طی یادداشتی موارد و موضوعات حقوقی را به گوش نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد خواهد رساند.
وی اضافه کرد: حق انتقام برای جمهوری اسلامی وجود دارد و همان‌طور که می‌دانیم نهادهای بین‌المللی تحت‌تأثیر قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا دراین‌رابطه معمولاً سکوت اختیار می‌کنند؛ اما آن چیزی که مسلم است جمهوری اسلامی بدون یک حرکت تند احساسی بر اساس عقلانیت و درایت و بر اساس حقوق بین‌الملل پاسخ لازم را به رژیم صهیونیستی خواهد داد.
صدر حسینی ابراز داشت: در حقوق بین‌الملل تصریح شده است که موضوع انتقام و عمل مقابل به‌مثل برای حفاظت از امنیت ملی کشورها کاملاً روشن و شفا است و تمام اعضای سازمان ملل نسبت به آن متعهد هستند.
وی تأکید کرد: حتماً جمهوری اسلامی در دو حوزه حقوقی و پیگیری حقوقی از نهادهای بین‌المللی و انتقام‌گیری لازم اقدامات مناسب و متناسب با این جنایت را انجام خواهد داد.
این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه گفت: البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که شهادت شهید هنیه در تهران و شهادت حاج‌قاسم در عراق و شهادت همه شهدای مقاومت نشان می‌دهد پیوند ملت‌های مقاومت یک پیوند خونی و ناگسستنی است.


انتهای خبر /160


http://javaneparsi.ir/49888
اخبار مرتبط

نظرات شما