امام‌جمعه قم:

خون‌خواهی ایران خارج از تصورات است

امام جمعه قم گفت: خون‌خواهی نکته مهمی است که در پیام مقام معظم رهبری آمد خون در برابر خون یعنی متناسب با خون شهید هنیه خونی در فلسطین اشغالی روی زمین خواهد ریخت، جمهوری اسلامی تصمیمی خارج از تصورات نتانیاهو و آمریکا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: جریان‌های فکری نقش بسزایی در تحولات جامعه دارند، شناخت زمینه‌ها، علل و شاخصه‌های فکری عصر پیامبر درس و عبرت زیادی برای امروز دارد از جمله بادیه‌نشینان که در تحولات صدر اسلام نقش تأثیرگذاری داشتند. 
امام‌جمعه قم ادامه داد: بر اساس آیه‌های قرآن وقتی چیزهای مانند زکات از بادیه‌نشینان گرفته می‌شد آن را باج و خسارت می‌دانستند و منتظر بودند برای حکومت اسلام اتفاق بدی بیفتد تا از پرداخت حقوق شرعی خلاص شوند.
وی گفت: اما این اتفاق تلخ برای خودشان اتفاق بد افتاد برخی از بادیه‌نشینان ایمان ظاهری آورده بودند تا از منافع جامعه اسلامی بهره‌مند شوند؛ اما حاضر نبودند به احکام اسلام عمل کنند، در عصر ما هم افرادی که به حقوق شرعی از جمله پرداخت مالیات به بهانه‌های مختلف پایبند نیستند مواظب باشند مشمول این آیه‌ها نشوند.
سعیدی اضافه کرد: خواستگاه تشخیص بین حق و باطل، ایمان و کفر، هدایت و ضلالت، اطاعت و معصیت، رضا و غضب الهی و جریان درست و جریان غلط رعایت تقوای الهی است.
امام‌جمعه قم تصریح کرد: ۱۷ مرداد روز خبرنگار را گرای می‌داریم خبرنگار کسی است که به جا و به‌موقع اخبار لازم را در اختیار مخاطبان قرار دهند و انعکاس رخدادهایی است که قابلیت رسانه‌ای شدن دارد. ویژگی یک خبرنگار علم، تجربه و جسارت لازمه آن صداقت، سرعت، دقت و صحت خبر است در جبهه مقاومت خبرنگاران جان خود را برای بیان حقایق تقدیم کردند خبرنگار باید دقت کند بابصیرت، دقت و امانت خبر را منتقل کند.
وی خاطرنشان کرد: امسال سال خاصی برای مدیرت کشور شده شروع مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم و  سال اول اجرای برنامه هفتم است که باید به این برنامه عمل شود، شخص رئیس‌جمهور ۴ دوره در مجلس بوده که در تهیه برنامه دخیل بوده و عضو کمیسیون بهداشت و درمان بود، تجربه وزارت را دارد و که اینها کمک زیادی به وی می‌کند تا این برنامه را اجرا کند از جهت زمانی هم مجلس و دولت ۴ سال با هم مشترک کار می‌کنند این برنامه قابل‌دسترسی و انجام است باید فهم مشترک بین مسئولان ایجاد شود.
سعیدی اضافه کرد: آنچه دشمنان مدت‌هاست روی آن کار می‌کنند اسلام‌هراسی است؛ زیرا ناب محمدی مغایر با اهداف شوم و کارهای خلاف آنها است؛ اما اسلام روزبه‌روز در حال گسترش است به همین جهت دشمنان و در رأس آنها اسرائیل و آمریکا با خلق جریان‌های تکفیری می‌خواهند مردم را نسبت به اسلام و قرآن دچار وحشت کنند.
امام‌جمعه قم افزود: شیعه‌هراسی یکی دیگر از طرح‌های دشمنان است می‌خواهند دو قشر مسلمان را روبروی هم قرار دهند توصیه‌های رهبر انقلاب خنثی‌کننده این نقشه شوم است، همچنین ایران‌هراسی سومین مولفه‌ای است که صهیونیست‌ها در صدر آن روی آن کار می‌کنند نتانیاهو می‌خواهد نگاه کل جهان را به ایران بدبین کند؛ اما با درایت دولت‌ها از جمله دولت رئیسی روحیه رافت نظام اسلامی را به نمایش گذاشت.
وی بیان داشت: ترور و تخریب چهارمین مؤلفه کفار، منافقین و رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت در منطقه است می‌خواهند با ترور بزرگان مقاومت این محور را ضعیف کنند؛ اما تجربه ثابت کرده هیچ‌وقت موفق نشدند؛ چون با هر ترور یک شخصیت جدید و جوان علم مبارزه را برداشت و محکم‌تر به مبارزه ادامه داد، در جبهه لبنان و حزب‌الله رهبران پیشین را ترور کردند؛ اما اکنون سید حسن نصرالله روی کارآمد.
سعیدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیام خود در شهادت اسماعیل هینه فرمود رژیم صهیونیستی مهمان ما را در خانه ما به شهادت رساند و مار را داغدار کرد؛ اما زمینه مجازات را فراهم کرد و خون‌خواهی او را وظیفه خود می‌دانیم، خون‌خواهی نکته مهمی است که در پیام مقام معظم رهبری آمد خون در برابر خون یعنی متناسب با خون شهید هنیه خونی در  فلسطین اشغالی روی زمین خواهد ریخت.
امام‌جمعه قم تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا بداند جمهوری اسلامی تصمیمی خارج از تصورات نتانیاهو و آمریکا خواهد داشت، صهیونیست‌ها بدانند این بار تصمیم جمهوری اسلامی محاسبات شما را در هم خواهد ریخت که فکرش را هم نمی‌توانید کنید.

انتهای خبر /۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49913
اخبار مرتبط

نظرات شما