جانشین فرماندهی سپاه قم مطرح کرد:

حضور عفیفانه زنان، استمرار مسیر عاشورایی حضرت زینب

جانشین فرماندهی سپاه قم، گفت: حضور عزتمندانه زنان کشور ما، وام‌دار نهضت تاریخی و تمدن‌ساز حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) بوده و حضور عفیفانه و خانواده محور در جامعه، استمرار همان مسیر عاشورایی حضرت زینب (س) است.

سردار مهدی کبیری‌پور ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: جایگاه زن در نظام ارزشی انقلاب اسلامی، جایگاهی ممتاز و ویژه، مبتنی بر جهان‌بینی الهی و توحیدی است که بر پایه‌ ویژگی‌های شخصیتی و کرامت انسانی، پایه‌گذاری شده است. براین‌اساس، زنان کشور ما می‌توانند در کنار نقش و مسئولیت ذاتی خود که همانا نقش تربیت انسان و "مادری" است، در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و... حضور پیدا کرده و نقش‌آفرین باشند. 

جانشین فرماندهی سپاه استان قم ادامه داد: اما آن چیزی که در تمدن مادی غرب، برای زن ترسیم شده، توجه افراطی به بعد مادی و ظاهری زنان بوده و با شعار سراسر فریب آزادی زن، این رکن اصلی تربیت جامعه را به ابزاری برای تبلیغ کالاهای مصرفی و ترویج روح سکولاریسم و بی‌دینی و لاقیدی در جهان تبدیل کرده است.

وی افزود: امروز زنان در جوامع غربی، به‌ظاهر آزادند ولی در حقیقت در بین دیوارهای بلند و تمام‌نشدنی خواهش‌های نفسانی خود و شیطان‌صفتان عالم، اسیرند. آنها حتی اگر دوست داشته‌ باشند که ازدواج کنند و خانواده تشکیل دهند، از پس نگاه‌های سنگین و تحقیرکننده رسانه‌های همسو با شیاطین و آدم‌های مسحور توسط آنها، برنخواهند آمد. 

کبیری‌پور تصریح کرد: در این فضای ظلمانی و جهل ‌آلود، زن مسلمان و غیور ایرانی، در عین حفظ عفاف و عزت خودش، سکوهای رشد و پیشرفت را در همهٔ عرصه‌های ممکن، تصاحب نموده و نمادی شده است از پوچی نظریات تمدن غرب و بطلان راهی که متفکران مفلوک و گمراه مادی‌گرا، پیش پای بشریت باز کرده‌اند.

جانشین فرماندهی سپاه استان قم خاطرنشان کرد:  اصالت یافتن نقش پرافتخار مادری، در کنار سایر نقش‌های یک زن اصیل و باکرامت، همان سنگی است که ویترین بزک شده تمدن مادی را درهم‌شکسته است. 

وی بیان داشت: حضور باشکوه و عزتمندانه زنان کشور ما، وام‌دار نهضت تاریخی و تمدن‌ساز سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س)، بوده و پایبندی آنها در حضور عفیفانه و خانواده محور در جامعه، در واقع استمرار همان مسیر عاشورایی حضرت زینب (س) است.

کبیری‌پور ادامه داد: همان‌طور که میعادگاه اربعین، محل اجتماع عاشقان و آزادگان عالم است، حضور فعالانه، باشرافت و مؤمنانه زنان در عرصه‌های مختلف حیات بشری، در حقیقت اجتماع پاکی، طهارت و انسانیت در ظلمت‌کده حاکم بر این دنیای فانی است.

انتهای خبر /۱۷۰


http://javaneparsi.ir/50008
اخبار مرتبط

نظرات شما